lördag 15 mars 2014

MEXICO - day 5 - Whale watching

Tjenare bönor!

Ännu en dag i Mexicanska skönheten Cabo. Istället för ståtlig frukost i villan tog vi ju oss till en av restaurangerna vid havet. Redigt goda äppelpannkakor fick man äta där innan vi tog oss hem för snabbt slappande innan en bil kom och hämtade oss för att ta oss till Whale watching.

Vi gjorde detta med ett företag som hette Cabo Adventures. De gör massa roligheter och deras lilla marin-bas låg i Cabo San Lucas hamn. Där fick vi snitsigt se delfinerna de hade medan vi väntade. Då jag lovat Spenser att döpa en delfin till "Spenser Ish" så försökte jag hitta en fin rackare som fick äran.

Spenser Ish!

Vi hade en egen båt som vi åkte ut med. Vår guide hette Beth och hon var kunglig på det hon gjorde haha. Född i Wales, uppvuxen i Frankrike, jobbat på Gran Canaria men nu boendes i Cabo sedan sju år tillbaka. Vilket liv! Vi åkte till att börja med till "the arch" som var precis vid marinan.

Där fanns också Sjölejon vi fick bekanta oss med.

Vidare tog vi oss och hittade väldigt snabbt en mamma med sin babyval. Sjukt coola djur. De visade upp sig lite men så mycket båtar kom efter ett tag att vi tog oss vidare. Jag är inte ett stort fan av att inkräkta på valarnas lilla havstur men... Vår guide och båtförare var grymma när det kom till det och vi var aldrig för nära.

Vi träffade snabbt en ny mamma med sitt barn. Vår guide berättade att det krävdes massa energi för de att kasta sig ur vattnet då de var så tunga men att barnen gjorde saker de precis lärt sig om och om igen. Denna unge måste precis lärt sig att hoppa för han gjorde det om och om och om och om igen.

Vi tog oss ut ännu mer för att komma iväg ifrån andra båtar och försöka höra deras sång. På vägen ut så BAM möttes vi upp av en hel massa delfiner! Hur coolt? Vi har himla tur alltså haha!

Fick inga bra bilder på det men de var överallt och jättemånga! Så himla nice!

Att höra valar tala var jättecoolt. Inte alla som jag tänkte mig. Det var himla fina grejer!

Vi hade tänkt att ta en egen båt så att vi kunde ta en kortare tour men vi använde verkligen varenda minut som vi kunde. Sjukt värd tour som bjöd på både det ena och det andra. Så värt!

Vi tog oss tillbaka till marinan och där möttes vi av:

Halvtama sälar som var ute efter firre. Så himla kul!

Efter touren begav vi oss hemåt. Vi tog oss på lunch, fajitas, yum yum yum! Efter det var det bara att lata sig. Jag tog tillfället för att FaceTimea med NY, bra grejer!

Föräldrarna hade en "adult night". Jag var då hemma med kidsen. Kockarna kom tillbaka och gjorde middag åt oss och sen kolla vi film. Min värdpappa diskuterade med de och satt sen på "That's my boy". Sjuuuuuuuukt olämplig för alla de. Jag sa att vi behövde byta (party pooper au pairen...) men fick inge positivt i respons... Såna tillfällen är det skönt att vara den ansvariga i det hela.. Not. Jag fick sitta med sjuåringen och försöka hålla hans tankar och ögon på andra saker. Föräldrarna kom sen och sa hejdå då de skulle ut och dååååå bytte vi äntligen film. Håll den filmen borta från alla barn tack haha.

Pitch perfekt fick underhålla oss resten av kvällen. Mycket bättre! Sen var alla så trötta så det blev sängdags.

Idag är sista dagen här. Vad hände? Ska försöka njuta av det till maximum!