måndag 10 mars 2014

Mexicoprepp!

Hejsan godingar!

En dag spetsad med Mexicoprepp har det varit idag! Så taggad på det morgondagen har att bjuda på :D

Vi ställde om klockan i natt så klockan är nu en timme framåt nu. Jag vaknade tidigt för att kunna ta mig med på finalmatchen tjejen skulle spela men ja.. Failade ändå på något sätt med att komma med haha. Vart distraherad med facetime och tiden bara gick. Fick ett ypperligt tillfälle att skypa med min fina Petra istället. Så himla läääänge sen! Vart en mysig morgon med mycket prat om allt och inget. Saknar min fina vän!

En honoring duck mitt bland andra viktigheter. En riktig lifesaver haha! Thank you Dave :] 

Tjejen och min värdpappa kom efter matchen och jag fick tyvärr reda på att de förlorade. Det hade tydligen stått 4-2 till deras fördel med 1 min kvar av matchen, sen gick det utför på något sätt.

Min värdpappa åkte till jobbet några timmar så jag och tjejen kollade Mythbusters och packade hennes väska. Det har varit strålande väder här idag så gick sedan ut till naturreservatet som ligger här intill. Tjejen sa får några månader sen att "du kan inte gå dit själv för *något djur* finns där..". Nu gick vi i alla fall dit tillsammans och vandrade. Så offroad man kunde komma haha. Klättrandes, krypandes och hoppandes. Det var i alla fall jättemysigt! Jättefint så det blir ännu ett bra promenadställe i sommar :). Tog inga bilder då tjejen blev jättedjup och pratade om hur bilder inte kunde göra rättvisa för det vi såg där och då. Förmodligen sant. Jag glömmer så ofta bort att hon bara är 11 år...

När vi kom hem var min värdmamma hemma med pojkarna. Sjuåringen var toksöt, smälter ju lite! Har saknat honom ändå. Det är himla dött att bara ha ett barn :o ... Han och jag tog oss upp och spanade mynt då han fann intresse i quarter-samlandet jag sysslar med. Det tog ett bra tag så kvällen stack liksom iväg. 

Efter ett tag tog familjen sig ut på middag men jag valde själv att stanna hemma för att fixa mitt sista (vilket jag hoppas att jag lyckats göra nu).

Kan verkligen inte fatta att vi åker imorgon. Vad är det som pågår liksom? Bring it on dock. Det verkar faaaantastiskt där borta!


Dags för mig att lägga mig. Blir lite socialande men sen massa massa sömn. 5.15 står klockan på och då är det bara gilla läget och ta sig iväg! Nästa gång ni hör från mig blir det från Mexico... Jajamen! Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar