lördag 1 mars 2014

Från tre kids till ett..

hallå där!

Försök nummer två när det kommer till att skriva det här inlägget men denna gången från datorn för att försöka att inte radera det på något konstigt sätt igen! 

När jag jobbar tar jag oftast hand om de två yngsta, tjejen och lillkillen. Nu när både de är borta så är det himla stor skillnad! Morgonrutinen gick ju supersnabbt och jättesmidigt. 

Imorse skulle jag gå upp och väcka tolvåringen men vaken var han redan då min värdpappa var där. De satt och pratade om allt möjligt och min värdpappa sa då också "jag hoppas att jag inte störde dig för mycket i natt!". Mitt sovrum är vägg i vägg med hans kontor men för det mesta blir jag inte störd alls. Han berättade att han hade varit uppe till fyra på morgonen för jobb och då hade han ändå gått upp på morgonen för att finnas där för 12-åringen och ta ifatt lite. Hur bra är inte han liksom?

Jag skjutsade 12-åringen till skolan och förväntade mig att min värdpappa skulle gå och lägga sig igen när jag kom tillbaka hem men så var det minsann inte. Han satt på sitt kontor och jobbade. Efter ett tag gjorde han sig i ordning och tog sig iväg till hans "riktiga kontor". Trots minimalt med sömn och massor med jobb är han fortfarande så otroligt genom-trevlig. Supermannen liksom.

Jag tog mig efter ett litet tag till White Plains för att träffa Sara och Sophia på lunch. Denna gången blev det minsann P.F. Changs! Första gången och det var mumma hah :) Vi tog oss efter lunch till Victoria Secret för att kolla lite.  Efter det skjutsade jag hem Sophia och tog mig hemåt för lite relaxation.

Banan och glass och andra spännande saker som vi delade på haha. Mumma! 

Jag hämtar ju ofta upp kidsen 3.15 på deras skola men då 12-åringen hade musikalträning så började jag inte förrän vid 5.30. Vi tog oss hem jättesnabbt innan det var dags för bar mitzvah för hans del. Jag skjutsade honom till en kompis och därifrån tog de en buss till bar mitzvahn.

Min värdpappa sa att jag kunde ta resten av kvällen off, någonting jag inte hade planerat med från början. Jag mötte upp Dave i Port Chester och vi gick och kollade på Non-stop med Liam Neeson. Den var faktiskt bra! Handlar om en air marshal (flygpolis.. Typ...?) som får flera meddelanden från någon som hotar att döda passagerare på flyget han befinner sig på var 20e minut om inte pengar fås. Historien svänger och blir mer komplicerad under filmens gång och han har inte de bästa förutsättningarna. Den var braa :)


Direkt efter bion smsade dock min värdpappa mig. Han var fast i ett konferenssamtal så var osäker på om han skulle hinna hämta killen, som ett plus så fick han inte tag i killen heller. Vi satt båda och krånglade med att försöka få tag i honom men i slutändan blev det så att jag fick ta mig till Ardsley, en stad en bit bortom White Plains för att hämta upp honom. Kände mig som värsta party poopern då jag behövde bege mig från sällskapet men det var ju inge snack om saken och hade fullt stöd hah. Min värdpappa vaar supergullig också. Har aldrig sett så många "please", "thank you!" och "I'm sorry!" i sms efter varandra.

När jag kom fram till Ardsley så märkte jag att jag varit där förr på kalas med 7-åringen och resan gick ju supersmidigt ändå. När jag kom hem var jag så himla trött så slängde mig i sängen och facetimade resten of the night.

På tal om ingenting nu då! Varje dag man lär sig något nytt är ju en bra dag. Att de säger square när någonting är upphöjt i två visste man ju. Att de säger cube när de är upphöjt i tre visste jag däremot inte. What up liksom? Matte på engelska..!

Denna är tydligen rätt så accurate: 

Haha. Silly people around here. Love it!

2 kommentarer:

  1. den där efterrätten såg väldigt mumsig ut ! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. den är kung, men det vet du väl redan vid det här laget såg jag ;)

      Radera