fredag 28 mars 2014

Week recap och DC coming up!

Okay vad är det som pågår? Bloggande har väl inte varit prio ett vilket varit himla synd ändå. Mycket har pågått! 

Det har varit så vardagligt det kan vara i kombination med annat. Jag gillar det!

I tisdag överraskade vi en svensk tjej, Rebecka som fyllde år i måndags. Jag, Alex, Sara och Emma tog oss över till henne med bagles och kladdkakor i högsta hugg! Det var jättemysigt och hon blev verkligen överraskad då hon trodde att bara Sara skulle komma över. Hemma hos Rebecka var det så lyxigt att det till och med bjöds på svenskt lösviktsgodis! Au pair-lycka! 



På tisdagskvällen var det cluster meeting med mina sköna bönor. Alltid lika roligt! Träffade min spanska smula Eva som jag inte träffat på huuur länge som helst. Man inser nog inte hur mycket man verkligen saknar någon förrän de är framför en för oj vad jag saknat Eva. Var nästan så man börja gråta, så dramatiskt var det haha. Det bådar inte gott för när jag ser mina hjältar från Sverige. Det var så himla lustigt förresten! Eva sa: "åh jag är så trött men samtidigg så taggad för i helgen ska vi till Washington DC" och jag bara utbrast "men hallå? VI ska till DC i helgen!!". Ironiskt nog har vi också bokat
rum på samma hostel. Vi kom fram till att det var ödet som visade att det var meningen att vi var med varandra, I love it! Så nu är vi sex togtaggade tjejer som fredag natt/lördag morgon tar nattbussen till Washington DC. Det blir knappast bättre!!!!



Jag hade en strålande tisdagskväll. Cluster meetinget följdes av att jag träffade Dave. Vi drog en snabb liten rundtur här i Rye och bara hade det bra liksom. Lyckad tisdag! 

Igår gick jag och tjejen ut till marchlands efter skolan. Det var bara hon och jag hemma så vi drog på oss vandrar-kläder och gick ut på äventyr. Gick runt och geggade i lera och vandrade runt i bäckar med gummistövlar, det var som att vara liten igen. Så himla roligt! Vi tog oss efter ett tag tillbaka hem då det var supervindigt. Rena och snygga var vi sen också haha! 


Allmänt en väldigt lagom onsdag med lite av varje. Knee-hockey and jigsaw puzzels!



Idag gjorde jag redig comeback på gymmet haha. Jag gjorde en timme cardio och gick sen för att prata med Victor (killen som har hand om personlig tränar-grejer). Han ba "du kan ha ett pass om fem minuter om du vill". Jag var redan rätt slut men körde ändå ett pass med min nu nya PT Mike. We killed it liksom. Han var jättesnäll och det kändes verkligen så jag är nöjd. Dags att komma tillbaka nuuuu! 

Idag hade vi också gäster över! Två kompisar till barnen och deras mamma var över på middag. Så himla rolig kväll! Det har verkligen varit hur mysigt som helst :) vi käkade tacos och bara hade det bra. Min värdmamma var jättegullig all night long! En familj vi är rätt nära med har också en Au Pair från Frankrike som ska åka hem i förtid då hon skulle plugga universitet och min värdmamma sa "så om du har någon kompis som vill ha ny familj eller som ska förlänga i en ny familj så vet du att de är lediga från maj" sen la hon till "DU får inte byta dit, nu snackar vi om dina kompisar! Jag vill gärna att du förlänger ett år till!" gulle haha (: värmer i Au Pair-hjärtat ännu en gång! 


Jag är supertaggad för imorgon när jag slutat så ska jag till Long Island och vid midnatt träffar jag mina tjejer då vi ska till Washington!!! Så himla excited! Yaaaay!

Over and out amigos! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar