lördag 8 mars 2014

Gravityfreday

Halloj! 

Dagen idag har ju nästan varit normal. Tänka sig! 

Jag vaknade typ fem imorse och kunde inte somna om då hundarna också vaknade och vart  över att få gå ut. Gick ner och släppte ut de och fixade lite innan jag gick och la mig ännu en gång. Inte en bra idé visade det sig att vara... Somnade om och inget larm väckte mig sen. Vaknade av att min värdpappa frågade tjejen om hon var redo att åka och jag kände bara hur skulden kom över en. Attans! Jag sprang ju ner så fort jag bara kunde men hann inte ens se ryggarna på de när de tog sig iväg. Mådde dåligt i några minuter innan jag smsade min värdpappa och bad om ursäkt och som tur var så var han alldeles lugn med det. Kändes bara himla besvärligt.

Skulle ju shoppa lite inför resan idag hade jag tänkt men musten gick liksom ur en. Tvättade all tvätt jag hittade här i huset och städade i övrigt innan jag lagade småpajer. Har nu även packat inför Mexico. Lite mer verkligt börjar det bli. Tagga tagga tagga! 



Några killar kom och levererade lite möbler åt min värdmamma sen tog jag mig också iväg och levererade ett kuvert åt henne hos en av hennes kompisar. Mycket har det väl ändå blivit gjort idag. En halvproduktiv dag.  



Åkte till skolan lite tidigare efter kuvertleveransen och fick då samtal i bilen av min värdpappa. Tjejen hade gått till skolsystern på skolan för att hon hade haft svårt att andas. Inte alls strålande att höra... :l min värdpappa lät orolig så undrade verkligen hur det var med henne. Tog mig direkt till skolan frustrerad på de dagliga köerna men sen kom de minsann och leverans henne till bilen. Hon mådde bättre än vad det verkat så det var ju skönt. 

Vi tog oss hem och tog det superlugnt då hon skulle få vila lite. Jag fortsatte fixa tvätt och sen ville tjejen till hennes kompis här i området. Den kompisen har en damm på deras baksida så de skulle åka lite skridskor på den. 

Resten av min kväll har jag alltså inte jobbat. Inte för att hon varit borta så länge men ändå. Mina planer för fredagen har ju ändrats även den några gånger. Det har ju gått från jobb till icke-jobb tillbaka till jobb osv. Nu ska jag i alla fall alldeles strax på bio. Jag ska med Dave och se Gravity för att se vad all hajp är about då den kammade hem hela sju Oscars. 

(EDIT: Gravity var ju himla intressant haha! Den var faktiskt jättetråkig ibland.. Jättebra gjord så ger den all cred för det men så himla tråkig at times. Men ja.. Jag och Dave var så uppenbart uttråkade men jag är ju ändå glad att nu ha sett den haha! :D) 

Imorgon är jag helledig tyyp men sen jobbar jag några timmar på söndag. Har inte jobbat en endaste söndag sen jag kom hit så det var ju intressant haha. Blir nog jättebra. Ska ju försöka se tjejerna innan måndag också! 

Until next time amigos. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar