fredag 7 mars 2014

Annorlunda helg nr 2

Hejsan godbitar!

Idag var ju en speciell dag den med, en återkommande trend som sagt. 

Tjejen skulle till skolan som vanligt men de andra två hade tursamt ledig dag då de skulle på hockeyturneringen. Vaknade vid femtiden och facetimade sedan iväg morgonen tills lillkillen kom in till mitt rum (som han har gjort varje morgon den här veckan) vid halv sju och kröp ner för lite morgongos. 

Han snackar om hur lång han kommer bli.. Orättvist haha. Men än så länge är han minsann kortare! 

När värmamman tagit tjejen till skolan var jag kvar hemma med de båda killarna. Lekte lite med lillkillen och fixade redig frukost till honom innan vi packade det sista för deras helg. Vid 10.30-tiden tog de sig iväg och det är alltid så knasigt att säga hejdå haha. Sjuåringen är så sorgen så mitt hjärta smälter varje gång. Det är som att han ska vara borta hur länge som helst. Han kom typ fem gånger och drog en gullereplik och bamsekramar. En helg till när de är borta sen kommer vi att leva loppan i Mexico en vecka. Yes yes yes!

Jag tog det otroligt lugnt efteråt. Känns som att det inte varit så mycket tid off på sistone. I alla fall inte tid som gått åt till ingenting. Lite sinnebilds också ibland. Jag Facetimade lite mer  och skypade samtidigt som jag fixade tvätt och kollade film. När de tagit sig iväg kändes det redan som eftermiddag även fast klockan bara var runt 11 så har verkligen inte hängt med idag. 

Bilen framför mig på skolan haha 

Hämtade upp tjejen vid skolan. En snabbis hann vi hem innan det var dags att ta sig på hockeymatch i White Plains. Ännu en gång så var det utomhus rinken så det var nådigt kallt men så himla värt det. Lyssnade på låtar jag kopplar till sommar för stt lura hjärnan lite men frt gick väl sådär. Tjejen är så duktig! Jättekul att se verkligen :). 5-2 vann de med och de satsar på final söndagmorgon. Deras föräldrar tar de oftast på alla matcher de har på helgerna så jag har inte alls sett så mycket som jag kan ha önskat.


Planen var ju att detta skulle vara hennes sista match denna vecka men nu stannar hon förmodligen hemma under helgen då det var det hon ville så nu blir det nog mycket ishockey i helgen istället :) .

Min värdmamma tog Acuran (min bil) upp till hockeyturneringen i Lake Placid. Jag har idag kört Range Rovern istället vilket är en så sjukt stor bil! Jag hoppade in i någonting som kändes som en portöppning och sen har man så himla mycket space all over the place. Först kändes den bara himla stor, tung och osmidig men efter att ha kört den ett tag är den faktiskt riktigt rolig att köra. Jag tog även en tur med min värdpappas BMW då det var den bilen jag skulle ha ifall de åkte till Lake Placid.  Det är ju manuellväxel i den och jag tänkte ju att det inte skulle vara några problem men OJ vad knackigt det var. Efter fyra månader varvet inte alls så lätt som man kunde hoppats på att komma ihåg att växla haha! "Oj vad bilen varvar... Nej men oj! Nu ska det ju växlas".  Tror bilen allmänt hade varit annorlunda att köra, typ sportbilsaktig, den låter himla annorlunda och är toklåg i jämförelse med alla SUV. Som ett plus så var den också manuell haha. Annorlunda bilupplevelser har det varit idag!

Gled runt i mjukisbyxor och sunktröja. Känner att det matchade väldigt fint med resten av bilen haha...


Vi har då nu kommit hem! Jag är utmattad men tjejen är inte riktigt på samma sida när det kommer till det haha.. 50 minuter till sen får jag också gå och läggs mig. Den här dagen har känts otroligt lång så det ska bli jätteskönt. 

Min fredag ska spenderas med lite shoppande inför Mexico tror jag nog. Gick in på min nedräkningsapp idag och såg att det är tre dagar kvar, whaaaat? Känns som en dröm typ. Här står man på otumhusrinkar och fryser, men sen är det ju tre dagar kvar till där palmerna bor. Det klarar man. Jag hoppas jag är off fredagkväll även då tjejen är hemma. Hade så gärna gjort någonting annat då det känns som att det varit konstant jobbade senaste tiden (varför vet jag fock inte). Ska i fall få fira framgångar imorgon kväll. Hoppas kan man ju alltid! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar