torsdag 27 februari 2014

Jobbandes på att komma i fas

"Hallå där!

Här sitter jag och tittar barnprogram med min värdmamma. Det är väl så man ska avsluta en måndag har jag hört?

Jobb imorse som vanligt. Skypade sedan med far min en snabbis. Pratade lite med Sophia och vi bestämde oss för att träffas på lunch. Då hon är fast utan bil tog jag mig först till Elmsford och hämtade upp henne och sen tog vi oss till White Plains. Vi skulle först äta kinamat på P.F. Changs men då vi även bestämde oss för att träffa Or och Frieda"


Detta skrev jag då i måndagskväll. Så mycket mer än det blev det dock inte haha. Jag har börjat blogga så många gånger denna vecka men det har alltid kommit annat i vägen, både viktigt och mindre viktigt.

Den här veckan är lite annorlunda (ingen vecka är den andra lik på något sätt så förstår inte varför jag envisas med att säga det där) och ja.. Det blir lite kaos.

Jag har ju som sagt lunchat med tjejerna i måndags. Vi hamnade på ett diner och hade det bra sen tog vi oss till Lilli Pilli healthbar (healthbaren som Jon, killen som hittade mitt bankkort, är maneger på). Lite balsam shopping på Target med Sophia efter det och sen hämtade jag upp kidsen.

///

Min tisdag började med att jag skulle kirra frulle, gick in i skafferiet och rev ner allting jobbigt som det gick att riva ner där inne haha. Så himla oflyt!



Träffade efter min knasiga morgon Spenser för lunch. Vi tog oss till Buffalo Wild Wings vilket var en first timer. Himla gott och som vanligt blev det massor med skratt och konstigheter. Vi pratade bland annat om pengar och människorna på de och då berättade jag att vi hade författaren Selma Lagerlöf på vår 20-lapp. Faktum att det var en författare var helt fel för honom haha sen ville han se en bild på henne så han googlade. Vad skrev han? "Sell Mallaguf" hahaha! Jag sa "nej! SELMA, LAGERLÖF!" och han var övertygad om att det var det han skrivit. Det är ju som "Angeli Cawickström". Glömde min mobil så har tyvärr inga bilder från fina lunchen! 

Hade en timme att döda och ingen idé att åka hem så jag tog mig till Rye beach igen och promenerade lite. Tog lite mentala bilder och ser fram emot sommaren så man faktiskt kommer kunna uppskatta allt det där. Det är för kallt just nu haha.

Där på andra sidan är ni någonstans!
 Hämtade kidsen, hem och laga mat och skjutsa runt och sen var jag off, tidigare än planerat.



Eftersom att jag vart off tidigare så begav jag mig spontant ut. Mina värdföräldrars nätverk är ju bra grejer. Man träffar massa intressanta människor med intressanta historier. Igår träffa jag i alla fall Dave från Long Island på Mamaroneck diner. Han är matte tutor så förhoppningsvis kommer jag kunna lämna USA som en fena på matte. Inte jättetroligt, men det skulle ju vara superbra haha! Hur bra är det inte att ha en bamsemotiverad mattekompis?! Vi kollade igenom matte D och det var ju inga konstigheter... För honom i alla fall. För mig var det mer läskigt hur lite det ändå sitter i :( Av någon anledning är jag i alla fall motiverad på lite repetition. Svinbra ju haha!

///

Gårdagen var vanlig den med, ungefär.. Skola med Sara. Det var näst sista gången. Bam liksom! Redan näst sista gången! Det har ju knappt varit någonting :o !

Vi tog oss sen hem och jag hämtade sen upp lillkillen. Vi tog oss hem och städade hans rum. Att städa är inte intressant alls när man är sju år men lite hjälp fick man väl ändå och en stor stor stor skillnad blev det, win!

Massa skjutsande blev det och ännu en promenad vid Rye beach. Det är inte värsta bästa stället att promenera på, eller ja.. Bra är det väl men det är inte speciellt långt så vet inte varför jag envisas med att ta mig tillbaka dit. Igår kväll tänkte jag göra en längre runda vilket resulterade i att jag hamnade lite off road och trampade i snön och mörkret haha. Spännande det med ju!



Lite mer skjutsande efter det sen var man off :) .. Kvällen spenderades som alla kvällar denna vecka, face timandes! Så bra grejer. Jag är uppe alldeles för sent men vaknar piggare än någonsin. En trend man kanske inte ska hålla igång men ja.. Vi får se!

Allting är ju strålande här. Bara lite mycket som är igång och när det inte är mycket så hittar jag massa annat knas att sysselsätta mig med.

Vi ska dessutom få en ny hund veckan efter Mexico. Min värdmamma har i hela sitt liv haft dalmatiner så de två hundarna vi har nu är det första som är en annan ras men nu om ca 2 veckor kommer en liten dalmatinvalp hit. Ska bli otroligt intensivt och spännande haha. Känner att man snart kan titulera sig som au pair/hundvakt alltså haha!

Jag har ju förövrigt inte några bilder. Ni ser ju hur jag proppar in onödvändiga bilder på vad som helst haha!

Nej nu var man i fas också! Ciao fina ni.. Ber om ursäkt i efterhand om du har varit uthållig nog att ta dig igenom detta knasiga inlägg haha :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar