onsdag 12 februari 2014

on top of it all!

I pluggandet tar jag en liten break gör annat. Hallå där! 

Dagar blir inte ju inte alltid som man planerar, det vet vi ju vid det här laget. Jag skulle träffa Spenser man han har blivit en sån gym junkie att det blev inte av haha. Jag pluggade i flera timmar (oj då!) innan jag tog mig och träffade Eva med två andra spanjorskor på Starbucks. Inte träffat Eva på jättelänge och har verkligen saknar henne så det var väldigt mysigt. Hon åker hem till Spanien i en vecka på torsdag så idag var förmodligen sista gången jag träffar henne innan det.. Kanske var meningen att Spens skulle på andra äventyr haha. 

Jag har ledig helg nu i helgen igen. Vad händer då? Sophia och Sara har föräldrar över, Eva åker hem, folk jobbar........... Jaha...... Ja.......... Okej då............

Min bil har plingat om att jag behöver fylla på spolarvätska sedan i torsdags då båda mina värdföräldrar var borta i Las Vegas. Ville inte störra med det och sen har jag glömt och glömt och glömt att fråga min värdmamma om det är något de har hemma eller om jag behöver köpa det. Igår kväll var jag duktig och skrev en lapp och la på köksbordet och svar fick jag smidigt imorse. Efter att ha träffat tjejerna var det så kort kvar innan pick up att jag höll mig i krokarna. Tog mig till en bensinstation för att tanka och fylla på "washer fluids". Oj vad billigt! $5 för en gallon (typ 4 liter), han fyllde på och alltihop, jag satt bara kvar i bilen. Min värdmamma trodde att det skulle gå på $10 och sa att jag borde tippa lite så gav honom $5 i tip (väldigt generöst haha..) någonting han var tacksam över. Gladtjej med o-plingande bil och glad arbetare på bensinstationen, win! 

Gick när vi kom hem ut med tjejen och lillkillen och åkte mer med deras grejer i snön. Det slutade i att båda grät som tokar och var bittra på varandra. Syskon......... Jag ville bara hugga mig mitt itu då jag fick gå emellan. Kände mig som en förädare typ haha men ja.. På något sätt löste det sig utmärkt. Hur gjorde jag det ens? Jag kan ju inte lösa konflikter..?!

Massa körande till träningar, fixande med alla hjärtans dags-pyssel och bokläsande för 7-åringen och min värdmamma blev det sen och vid klockan 10 var man klar för dagen.

Min värdmamma och jag funkar himla bra ihop ändå. När kommunikationen funkar det vill säga (som ni vet...). Sa god natt och hon tackade massor (som alltid. Hon är alltid så tacksam vilket är skönt) för all hjälp under dagen och sen sa hon att hon inte trodde att kidsen skulle ha skola på torsdag pga en ny storm som kommer onsdag kväll (tar det liksom aldrig slut? Inte för att det är mycket men det blir så paralyserat här omkring). "We'll figure it out"... Det är det hon och jag alltid säger efter att ha snackat framtiden. "We always do" blev mitt svar och hon höll gott med. Oavsett hur mycket aktiviteter eller pressat det än kan vara så får vi alltid ihop det.. 

Detta känns väldigt långt borta just nu haha

Inte tagit några bilder :( (vad sysslar jag med?) får ta igen det imorgon! Skola igen imorgon också. Jarrå! 

Juste! Kidsen har ju två veckor spring break. En av de ska ju vi till Mexico och veckan efter fyller en nära vän till familjen (som jag säkert nämnt förr), Uncle John/Q, 45 år. Hans pojkvän håller på och planerar en stor överraskningsfest helgen efter vi kommer hem från Mexico så nu kanske vi ska till Las Vegas över en helg där också! Sen är det dock slut på resor med min värdfamilj haha. Vi ska vara hemma hela sommaren osv! Men oj vad kul!! :) min värdmamma tog upp det med barnen och tänkte då att det var mer eller mindre färdigplanerat då. Mina värdföräldrar skulle dit hur som helst, det var om vi skulle med som var mer osäkert men nu verkar det ju som det! :) 

Finito där då. Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar