fredag 14 februari 2014

Snowday nr.... 3? 4?

Hallå där!

Vaknade på morgonen till gigantiska snöflingor som tog sig neråt och meeeeer snö! I Amerikanska mått var det verkligen galet. I Svenska mått var mer en del snö och jättemysigt. Beror lite på hur man ser det haha! :)

Tog mig efter sovmorgon ner och åt frukost med min värdmamma, värdpappa och sjuåringen då vi var de tappra som var vakna haha.

Tog mig ut i snön med de två små och lekte och åkte med deras pulkor och kaousade. Sjukt bra grejer! Kan informera att en lacrosseklubba (?) är de bästa vapnet i en snöbollsfight. Vinst till au pairens lag! ;)



Vi gick in och myste framför Star Wars (det tar aldrig slut på Star Wars i det här huset haha!). Jag bakade chocolate chip muffins and brownies medan de värmde sig framför tv:n. Så himla mycket rubixkubslösande har det blivit idag också! Kunde det by heart för typ 5 år sedan men inte gjort det alls sen dess. Blivit mycket repetition nu sedan sjuåringen fick en häromdagen haha!



Mer mys och lite OS-tittande blev det på det. Min värdpappa som är en redig grillare ville så gärna ut och grilla så det körde han på. Det blev mys med vin, kex och ost och en redig brakmåltid på det. Yummie!



7-åringen byggde ett fort i vardagsrummet och sen tänkte de sig att de skulle sova i vardagsrummet natten till ära. Min värdmamma sa att jag verkligen inte behövde göra det men när hon sa det ville helt plötsligt inte 7-åringen heller sova där haha. Jag bäddade ner mig för att se hur jag gjorde och det slutade ju med att jag minsann somnade här.

Summan av kardemumman blev en helt okey natts sömn haha. Kände igår kväll att jag har en utmärkt säng uppe i mitt rum och ändå låg jag i soffan och brottades med kuddar och obekväm värme men det var det väl värt! Vaknade när min värdpappa tog sig till jobbet imorse så man kunde säga hejdå till honom och även när min värdmamma tog sig till gymmet, annars fick man ju sova hela natten! Tjejen sa att jag hade pratat massa under sömnen, en typisk natt med andra ord haha.

Tjejens boning

Lillkillens fort

Vad har vi för oss nu? Vi kollar så klart Star Wars haha! Givetvis givetvis! En ledig dag har de idag då det är Presidents weekend så vi får se vad vi hittar på. Vi ger oss nog ut i snön igen. Det är tokfint ute just nu!


Han har "militärbaser" i precis hela rummet haha....
Trevlig alla hjärtans dag på er och trevlig helg!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar