onsdag 5 februari 2014

Super Bowl-söndag

Hejsan!

Kände att det var dags att leverera lite bloggmässigt. Har varit konstiga dagar och jag har svårt att verkligen få ett perspektiv på det hela haha. 

Jag vaknade upp på söndagsmorgonen och mådde redigt dåligt. Tog Advil (Ipren) och en dusch och mådde bättre efter det. Gick ner för att bara gå all in med Super Bowl preppet som pågick här i huset.. Var sjukt redo att hjälpa till men min värdfamilj respekterade verkligen hela det här med att det var min lediga söndag osv. Lite för mycket dagen till ära. Jag var ju sjukt redo att hjälpa till! Bring it on liksom! Fick tillslut hjälpa till med att göra olika dipper. Ååååh vad gott det var! 

Efter att jag byggt lite lego med sjuåringen så frågade min värdmamma mig vad jag hade planerat under dagen och då jag hade förväntat mig kaous och prepp hela dagen hade jag ju inte planerat en endaste grej. Hon sa "are you going to the gym or something like that?" och det var ju verkligen en strålande idé. Jag frågade de 1000 gånger om jag kunde hjälpa med de med något och den 1001:a gången så sa min värdmamma att jag kunde få hämta ballonger på Party City som hon beställt. Det var dessutom på väg till gymmet, perfa!

Tog mig iväg på ett snabbt gympass innan jag tog mig vidare till Party City. Ballongerna var stjärnor och amerikanska fotbollar. Stjärnorna var i Denver Broncos färger (orange och blå) och de var redan uppblåsa med helium. Skulle aldrig kunna tänka mig att i Sverige åka och hämta färdiguppblåsta ballonger som någon beställt... Haha.... America <3. Inte för att färdiguppblåsta ballonger är det skummaste man gjort i det här landet men ändå haha.. Att få in dessa i bagageluckan var ju lättare sagt än gjort. De seglade ut så fint hela tiden haha. Fick jag in några så seglade andra ut. Måste sätt jättefint ut för eventuell publik jag hade där på parkeringen. In fick jag de i alla fall, utan olyckor! 

 
Lagom till detta började jag må mosigt igen. Lite med advil och man var tillbaka på banan. (Jag fattade dock inte vid det här tillfället att jag var sjuk på riktigt haha....).

Hem och bygga mer lego med sjuåringen innan det närmade sig Super Bowl-party. Sars och Emma kom ju över vilket var så himla trevligt! Vi tog en dagsljus-tur i huset för Sara och... Hittade på grejer. Precis som thanksgiving (och andra amerikanska högtider?) så är Super Bowl myyyyycket mat! Haha! Vi åt massor av massor. Det är lite så det funkar haha. (Jag tog inte ALLS många bilder denna dag och de jag har tog jag med kamera. Bloggar just nu från mobilen så får bli i ett annat inlägg). Bilderna här är Emmas:

Vad sysslar man med? Hahaha


Matchen då? Min värdpappa är ett Broncos-fan. Huset var utsmyckad därefter och en del av de som var här var också Broncos fan. Som en redig Au par var jag ju kvällen till ära ett Broncos fan. Gick det som planerat? Nej! Inte alls haha. Stortorsk blev det. Seattle Seahawks hade det hela matchen igenom vilket självklart var synd. Kul var det i alla fall! Halvtidsshowen var ju kung! Måste vart heeeeelt otroligt att vara där! Bara tanken på att jag faktiskt var sär för några månader sedan och då också gick på planen känns overkligt haha.. Vilket liv man lever här... Sakerna man får göra...! 

Sara och Emma gjorde min kväll. Som min värdpappa sa när de skulle åka hem, "ni har alldeles för tråkigt tillsammans...höhö". Det var en kväll som bjöd på mycket goda skratt. De kan dom! 



De hade ju lite betting också! De hade som en spelbricka där man fick skriva sina namn och baserat på resultatet efter varje kvart så vann någon. Barnen fick priset men de vuxna hade så att de köpte in sig. Då de under matchens gång behövde fylla spelbrixkan fick några av barnen också skriva in sig. Vad resulterade det i? Jo.. Att tjejen var $350 (cirka 2275kr) rikare i slutet av kvällen! Jäkla lyckoosst då! Nästan det dubbla av vad jag tjänar i veckan.. Haha! Hon är dock alldeles för snäll. Tolvåringen envisades med att det var han som skrivit hennes namn så att han borde få $20, det fick han också tillslut... :p hon skulle vara mycket rikare om hon inte var så generös haha. 

Lagom till att tjejerna tog sig hem så började jag bli väldigt varm och eländig. Kände mig febrig och bara väldigt väldigt mosig. Det var väl typ där och då som jag faktiskt insåg att jag inte var frisk.  Innan jag la mig tog jag mina två sista advil och innan de började verka låg jag verkligen och plågades. Hade så ont i kroppen och andades som att jag var andfådd, var dessutom jättevarm men frös samtidigt. En riktigt klyschig feber med andra ord. Inte en av de roligaste kvällarna. Brukar inte få ont i kroppen och så men där körde jag minsann på allt samtidigt. Inte visste jag då att det skulle bli starten på ett sängmaraton utan sitt like. 

Mer om det någon annan gång. Dags för mer efterlängtad sömn. Kram på er!


Ciao!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar