tisdag 18 februari 2014

Söndag - spontanitet, ändrade planer, EDO och slumber party!

Låt oss nu låtsas mina vänner att lördagen inte fanns till denna vecka. Jag flyttade från sängen till soffan i vardagsrummet till fåtöljen i mitt rum tillbaka till sängen. Det var min lördag. Say what?! Jorru! Inte för att jag frivilligt spenderade dagen på detta sätt men så blev det. Hade stordåd planerat men ingenting blev av. Skulle träffa Josi men det blev inte av. Skulle träffa Emma men sen började det minsann snöa. Haha! Det blir inte alltid som man planerat och ibland blir det till och med bättre än vad man från början tänkt sig. Min lördag som undantag... Det var inte mycket att skryta om där. Detta var inte den optimala ledighetshelgen men det är bara att suck it up och se fram emot nästa :P.

Hur som! Min söndag då? Hade mer stordåd än lördagen planerat då jag skulle till Long Island osv. Blev det av? Neeeeee haha. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Att gå från att inte ha någonting planerat och panika över det till att sen ha räddad situationen och sen komma tillbaka till ett ingenting är inte vad jag hade tänkt mig. Inte på min dyrbara lediga helg när jag precis kommit fram till att jag måste ta vara på de om jag vill "hinna" göra det jag så gärna vill under det här året. Att slösa på ännu en dag tänkte jag verkligen inte så jag tog mig till White Plains för att inhandla lite nödvändigheter till Mexico. Produktivt och bra! Det finns ju faktiskt sommarkläder nu också. Sådana lovande förutsättningar hade jag inte inför Jamaica. Fick med mig lite nödvändigheter därifrån så det ser man väl som en framgångsrik resa.

Tänkte efter det åka hemåt men planerna ändrades när jag hittade ett quote någonstans haha. Jag tog bilen och bara körde istället. Kollade upp parker på GPS:en och bara körde. Jag körde på någon större väg innan jag tog en avfart och BAM så var jag vid någon stor mur bara sådär. Detta är ju precis anledningen till att jag åker sådär, för att upptäcka nya saker! Det visade sig nu när jag kollade upp det vara en damm.
Inte det jag väntade mig att hitta mitt ute sådär.
Bild från: http://followalena.com/2011/01/06/kensico-dam-plaza/
Åkte vidare för att sedan bestämma mig att åka till Tarrytown. Tarrytown är den lilla byn vi bodde i när vi var på Orientation camp. Det finns ingenting att göra där haha. Det är en sömnig liten by vid kusten men Tarrytown är också väldigt nära Tappan Zee Bridge så jag körde dit för att se om jag kunde hitta någonting med utsikt över Tappan Zee Bridge. Med GPS till handa hamnade jag minsann i en liten park vid Tappan Zee. Spenderade lite tid där gjorde jag. Tittade när alla bilar for förbi på bron. Tittade på omgivningen allmänt. Frös som bara den. Fotade lite. Kom läskigt nära några stora fåglar. Efter ett tag var det dags att ta sig hem igen. En annorlunda dag, men speciellt dålig vart den inte.. Win!

Oavsett om man ville det eller inte så gick man och trampade mitt ibland de för att komma ut till utkiksplatsen...


Bilden ger det inte rättvisa. Det var bra grejer! 
Tjejen fyller 11 år på tisdag (imorgon) så hon hade fem tjejkompisar över på slumber party. Hela sällskapet tog sig ut på middag på EDO, en hibachi restaurang i Port Chester. Jag har aldrig varit på en Hibachi restaurang förr (när de lagar maten vid bordet åt en och de gör ofta tricks och grejer) så det var jättekul! Åkte dit med min värdpappa vilket resulterade i min första tur i Teslan. Oj vilken cool bil! Som att jag inte redan var tokimponerad så satt han på den med sin iPhone och höll på. Haha! Showoff!

EDO var jättegott och himla coolt. Skulle absolut kunna göra om det. En rolig upplevelse blev det.


Typ allt han gör i den här videon gjorde de där haha!



Han kastade grönsaker som vi skulle fånga i munnen. Jag var minsann den enda som fångade. Jaaaajamen! Som en chef .. haha! 



Jag körde sen hem tjejerna. Att köra hem sex energiska tjejer var ju en himla intressant resa. Vi hade singalong in the car och det var 15 galna minuter helt enkelt. Lite glasstårta och Anchorman på det och sen vart man alldeles slut. I alla fall jag. Jag somnade den kvällen till ljudet av galna tjejer men vad gjorde det, de hade ju kul i alla fall haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar