måndag 10 februari 2014

intensiv jobbhelg, check!

Hallå där!

Söndagkväll bara sådär och utmattad tjej har nu klarat av några intensiva dagar. 

I megakorta drag har dagarna innehållit vääääldigt mycket körande, pysslande och fixande. Bra har det ju i alla fall gått! 

På torsdagen fick jag skjutsa kidsen till skolan då min värdmamma tog sig till flygplatsen på morgonen. Min värdmamma sa på morgonen "vet du vad? Vi måste *besikta* din bil också..... Det skulle göras i slutet av januari". Jäkla bil. Det tar ju aldrig slut på saker att göra med den. Hon var lite luddig dock och sa att jag "behövde hitta någonstans att göra det" men att "any gas station is fine". Vad gjorde jag då? Jag gjorde det jag alltid gör när jag har frågor som inte en typisk Au Pair kan svara på. Jag frågade Spenser. Den killen hjälpte ju inte haha! Han fick det att verka jättekonstigt. "Du KAN ju göra det men de kan utnyttja det faktum att du är ung och "hitta" problem". Det var ju inte det jag ville höra! Frågade en annan och där fick jag en perfekt "how to inspect your car for dummies-beskrivning". Jag samlade mod och tog mig till ett ställe där de snabbt och smidigt fixa det och med mig fick jag en lapp som intyga att bilen utan problem  klarar av de. Sköööönt! 


Fick klättra ut genom fönster för att kunna skotta tjejerna balkong mer. Intressant! Haha.

Dagen fortsatte som vanligt. Tjejen hade träning och efter den försökte de två äldre veeeeerkligen att testa hur det funka när ingen av deras föräldrar var hemma. Inte kul men efter ett tag kom även de i säng. När 7-åringen är en ängel, då passar de andra på att krångla. Typiskt haha. 

Fredagen var min första morgon helt själv. 5.45 kom sjuåringen in i mitt rum och la sig. Somnade om innan vi gick upp vid 6.30 (goooooott om tid!). Han lekte med lego medan jag gjorde tvätt och sen kom de vanliga morgonrutinerna igång. De har fått en dålig vana av att vissa morgonar slå på tv:n. De var sega så jag pausade de de kolla på och stängde av då vi praktiskt taget kör på minutschema på morgonen och OJ vilken bad guy jag blev. "ANGELICA WHY DID YOU DO THAT?!". Irritationen jag kände då var out of this world... De fattade noterna och iväg kom vi.

Efter drop off så tog jag mig till starbucks och sen hem igen. Hundcamp-ägarna kom och plockade upp hundarna och efter det kom Jon över för biljard och slötid. Tiden flöööög så det var dags för pick up. Hämtade bara tjejen då killarna skulle till kompisar. Tjejen hade en hockeymatch på kvällen så vi tog oss innan till en Kinarestaurang i Rye och åt tokgod mat innan vi tog oss till skolan. Så himla gott och det är så mysigt att vara med henne. 


Mitt i tjejens match behövde jag åka och hämta 12-åringen. Vi tre åkte sen efter matchen för att hämta 7-åringen hos hans kompis. Med oss i bilen hade vi även en extra tjej som vi släppte av innan vi tillslut hamnade hemma. 

En lång fredag till ära så varvadevi ner med att kolla Star wars innan det blev sängcravings för allihopa. (De kom inte ens ihåg att jag tidigare stängt av tvn mitt i någonting.. Prioriteringar kids, kom igen!) 

Min lördag då? Den var nutty! I megakorta drag så var den såhär: 


 Det har ju som sagt varit mycket planerande och pysslande bakom denna helg. Det har ju gjort att allting gått strålande också. Även om det varit mycket har det inte varit stressigt. Man behöver bara komma ihåg allt haha! 

Fullt där med två människor och två hundar!

The Lego movie var himla intressant. Det var mycket tanke bakom filmen vilket var jättekul :) vet inte när (om den inte redan kommit ut?) som den har premiär i Sverige men den borde ni se! Det var några överraskningar med och jag gillare!

Deras gamla barnvakt ville göra tvätt osv här. Planen var ju att hon inte skulle komma över då min värdmamma föredrog det så. Barnvakten ringde dock mig på fredagen mitt på dagen och sa "du kommer och hämtar mig imorgon vid tre va?". Hon sa även "nej du behöver inte blanda in Bets (min värdmamma), det här är något som kan stanna mellan oss". Jag trivs inte alls med det så jag sa att jag skulle återkomma och smsade min värdmamma direkt. Lugnt var det ju ändå tillslut så hämtade upp henne. Min värdmamma bad mig att "snälla, hitta på någonting på lördagskvällen när hon är där! Gå ut och andas lite!". Det tackar man ju självklart för men när det väl kom till den kvällen då allting i aktivitetväg var avklarat då var klockan nio och jag var heeeeelt slut. Hjärnan är igång hela tiden och man fokuserar ständigt på nästa grej, nästa mål, nästa timme. Sjuåringen ville göra saker och när det var klart var klockan halv elva och lika lockad att ta mig ut var jag inte. Gick istället och la mig, en utmärkt idé visade det sig. 

Söndagen började tidig då lillkillen kom in ännu en gång och la sig. Vi halvsov ett tag innan vi gick ner och möttes av barnvakten. Min värdmamma kom hem någon timme senare från sin Las Vegas-Trip då hon tagit ett tidigare flyg hem pga stormvarningar. Hon sa åt mig att gå och  lägga mig igen då det ändå blev min lediga söndag som vanligt. Jag tänkte att jag inte var trött men testade ändå. Somnade runt nio och vaknade igen halv elva. Helt otippat. Somnade dessutom om igen och vaknade halv ett. Jag var omedvetet HEEEEELT slut. 

Påminde mig själv om att vi hade ett multi cluster meeting på en kinesisk restaurang i Scardale så jag preppade och tog mig sen iväg. Delade bort med två spanjorskor och en mexikan som var jättetrevliga men den var det så himla kul att träffa tjejerna igen! Sara, Matilda, Sophia och Or var alla där. Vi fem tog oss efter tre timmar på kinarestaurangen till Starbucks för mer kvalitetstid haha. Det var mysigt! 



Snöade började det och då vi tog oss hemåt. 

Kom hem till mys framför filmen E.T. Tjejen hade hockeymatch och killen middag någonstans så mamman tog de till det medan jag och gamla barnvakten som fortfarande var kvar stannade med sjuåringen. Sängdags blev det så jag såg till att det blev gjort. Han var jättepratig och igång och ville inte att jag skulle gå så jag stannade tills han somnade (vilket tog ett tag) och när jag kom ner igen var de andra redan hemma och min värdmamma hade åkt för att skjutsa hem barnvakten. 

När jag kom hem så vart Belle (en av hundarna) så excited. Hon satt sig bredvid mig och krafsade på min arm för att hon ville bli uppmärksammad men just då hade jag en sjuåring i knät så jag vart alldeles låst. Kollade senare på min arm och blev förskräckt haha! Såg ut som att jag hade ärr längst med armen. Taaaaaaaaackaaaaarrrr!


Helgen i ett nötskal. Alldeles lagom men jag är så trött nu. Har sömn att ta igen och det ska jag förhoppningsvis få göra kommande dagar.

Det är några galna veckor ahead of us. Barnen är lediga på fredag + måndagen efter det sen är det event och turneringar och andra resor så slutet av februari + typ hela mars är lite galet. Kul ska det bli i alla fall! Tiden bara flyger.. Sjukt ju!!

Nu tackar jag för mig. Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar