torsdag 13 februari 2014

dagen före stormkaous?

klockan är snart ett på natten här, hur gick detta till? 

Dagen idag började med sovmorgon. De kommande dagarna kommer vara rätt så intensiva så min värdmamma bad mig sova ut för att ta igen några timmar. 

Tog mig till Sara så vi sen kunde ta oss till skolan. Tre timmar är lektionerna men det känns som att de går sjukt fort! Vi pratade om allt möjligt som vanligt. Mer saker att göra, mer att se fram emot..! Lite alla hjärtans dags-snack då det är "right around the corner". 

Vi hade preppat stenhårt för gym efteråt men min värdmamma smsa och frågade om jag kunde släppa in en kille som skulle skotta båda balkongerna. Vi mötte upp Johanna (en svensk tjej vi träffat på multi cluster meetingsen) för att visa henne gymmet och sen tog vi oss hemåt.  Nytt försök på fredag! 

Jag hämtade kidsen vid tre som vilken annan dag som helst. När vi kom hem märkte vi att sjuåringen inte hade sin ryggsäck med sig. Han blev grinig, ville inte alls med tillbaka till skolan för att leta och skyllde på allt och alla. Väldigt uttröttande... "You had it, Angelica!!! YOU HAD IT!!". Fick efter mycket om och med in honom i bilen. Väl på skolan hittade vi den direkt i lost and found då någon vänlig själ lämnat in den där. Jag försökte verkligen få honom att förstå att det är okej att göra fel och/eller glömma saker men att det inte är okej att skylla på andra när det väl blir fel. Förhoppningsvis gick budskapet fram........

Jag rengjorde insidan igår haha.... Barn! 

Vi gjorde både det ena och det andra hemma. Min värdmamma bad mig hämta 12-åringen på tennis för att ta honom till hockey direkt och efter hon sa att jag efter det kunde jag vara ledig. Jag böt om för att gå på gymmet och kirrade biffen. Vid åtta var jag off och Eva smsade och frågade om jag ville ses på Starbucks vid nio, självklart! Gym-Jon träffade jag däremellan då gymmet som alternativ försvann lite. Träffade sen tjejerna och sa hejdå till Eva som åker imorgon bitti (om inte stormen skapar kaous för henne... Förhoppningsvis inte!).

 Tänkte ta mig hem efter det då klockan var tio men det blev en "snabb visit" förbi gym-Jon igen innan jag tog mig hem. Vi planerar gymmotivation, måste ju verkligen komma igång nu!

Väl hemma stötte jag på min värdpappa. Har inte sett honom sen han kom hem så  vi pratade lite om "stormen" (?) som kommer och hans vecka i Las Vegas. Han är verkligen så himla trevlig! Så synd att han ständigt jobbar.. Ser honom för det mesta bara korta glimtar. Han är under vardagarna 110% advokat och 25% pappa och under helgerna 100% pappa i kombination med 30% advokat. Han tar de på matcher och sitter på sitt kontor och fixar och donar och jobbar och ja... Vilken kämpe.. Mitt i allt är han en redig pärla och så himla trevlig. Bra grejer! 

Dags att sova nu. Imorgon är det förmodligen snow day. Det snöade till och med nu när jag åkte hem så får se. Det de säger på nyheterna låter ju kaousartat. Kanske det värsta denna vinter? I alla fall för oss här i förorten. Vi får se! Då kidsen är lediga fredag + måndag också så blir det här som ett litet lov nästan. Intensiva dagar coming up! 

Då vintern varit VÄLDIGT fram och tillbaka i temperatur är vägarna här hemska att åka på just nu. Det är så kallade "pot holes" (hål i asfalten helt enkelt) överallt!! Rediga sånadär som kan förstöra däcken om man har otur. Knappt kul att åka på vissa ställen, är då rädd att paja bilen :( 

 God natt på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar