torsdag 20 februari 2014

Onödig snowday och vardagsliv!

Tisdagar innebär för mig sovmorgon. Min värdmamma trodde att de kanske skulle ha delay då det skulle snöa på morgon och sa att hon i så fall behövde min hjälp med att få iväg de till skolan men att jag kunde ha sovmorgon i alla fall. 

Jag vaknar på tisdagmorgonen och förstår att bilen inte rört på sig och kollar på mobilen. Där väntar ett fint sms som informerad om att det är snow day. IGEN!  De här barnen alltså... Torsdag: snowday. Fredag + måndag: presidents weekend. Tisdag: snowday. Så lyxigt men så onödigt! 

Tjejen fyllde elva dagen till ära så hon var nöjd över det. Det kan man ju förstå haha. Mindre nöjd var jag som vill tillbaka till vardagen nu en liten stund! 

Jag tog mig hur som helst ut med sjuåringen och lekte. Vi försökte locka med oss sällskap men det var inte intressant. Vi sprang runt på tomten ocj gömde oss i buskar och åkte pulka och gjorde snöbollar. Himla välspenderad tid. In kom vi sen där vi kollade lite OS och tog det lugnt. Jag var en produktiv Au Pair dagen till ära. Städade, diskade, tvättade. Bakade också för den delen! 


På kvällen tog vi oss till Boxcar Cantina som är en Mexicansk (eller New Mexicansk) restaurang i Greenwich för lite födelsedagsmiddag. Har varit där en gång förr och det är sååå himla gott! 

Bidrar med en jättebra bild haha!

Mitt i behövde jag röra på mig. Tog mig från Greenwich till White Plains för Cluster meeting. Var först lite tveksam på om jag skulle gå då så många av tjejerna är bortresta och har föräldrar över osv men gick ändå tillslut. Helt chockad så träffar jag Sophia där. Gullisen hade tagit med sin mamma till cluster meetinget. Josi var också där så jag hade det så himla bra ändå! 

Tog oss hem därefter och jag sov himla gott efter det! 

Idag då? Idag var det ju faktiskt en vanlig dag. Tog mig upp och fixade pannkakor och våfflor till kidsen och BAM iväg till skolan. Gjorde sen iordning mig själv innan jag tog mig till Sara och vi tog oss till skolan. 


Saras mamma är ju här och hälsar på och hon hade efter skolan gjort svenska köttbullar och potatismos med brunsås. Jag stannade alltså på lunch där. Blir det mycket bättre? Ååååh så gott. Så lyx att ha föräldrar över ju! Är så himla avundsjuk!! 

Tog mig och hämtade kidsen efter det och då läxor var gjorda så blev det lugna puckar. Hjälpta till att laga middag på det och sen tog jag 12-åringen till hockeyträning. Träffade Jon en timme innan jag hämtade upp 12-åringen igen och tog mig hem. Här är jag då nu! Så redo för sömn. Nu är det vardag som rullar i några dagar till. Inte nästan helg men helgen efter det plus ännu en till efter det blir lite annorlunda så vi får se hur det blir med det. Det är långväga hockeyläger som mixar till det lite.. Får se! 

God natt Sverige! (God morgon..) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar