onsdag 19 februari 2014

Presidents' Day; en skymt av hemma och livets velande

Hallå där! 

Måndag var ju ledighet då Presidents day var. Flickorna som spenderade natten var det jag vaknade till. De lekte högt och tydligt. Att jag ens hörde så bra i mitt rum  var rätt imponerande måste jag säga. 

De lekte en massa så det var en rätt lugn morgon personligen. Jag skypade med pappa om framtiden och allmänheter. Jag är en sådan restless soul! Oj vad världen har mycket att bjuda på. Vi får se alltså! Tur att pappa är så förstående och stöttande i allt det här. När du läser detta pappsen: you're doing it right! Stöttar mina tankar oavsett vart de tar mig.


Osv osv osv...

Vid 10.30 lastade jag in 7-åringen i bilen. Vi tog oss till Mt Vernon som är en stad (?? Denna förvirring kommer aldrig ta slut. Allt är så ihopvuxet här. By? Stad? Samhälle?) närmare NYC. Han skulle spendera några timmar med en kompis där. Jag fick några timmar off under tiden innan det var dags att hämta upp honom igen. 

"Jag är inte alls trött Angelica!"
"Är du säker?" 
"Ja!" 
Jo tjena gullis!

När vi kom hem så tog vi oss ut och lekte i snön. Han är så rolig. Sakerna denna kille får mig att göra ibland alltså... Bara glömma att man är nitton och bjuda på sig själv! 

Vädret vi hade turen att ha. 

BAM! Hus! Sol! 


Hur cool?! 

På kvällen tog vi oss ut på middag på Westchester Burger då min värdpappa kom hem tidigare från jobbet. Hem efter det då tisdagen innebar skoldag. Tillbaka i vardagen! 

Vad gjorde jag då? Jimmy Fallon är en redig stjärna som har haft Late night with Jimmy Fallon innan. Här i USA har det varit mega hajp då han ska ta över Tonights show efter Jay Leno. Premiären var måndag natt vid midnatt så jag kämpade för att hålla mig vaken men ja... Fem i midnatt var jag alldeles för trött och somnade himla gott haha.. Min värdmamma spelade in det så det är lungan. Får njuta av det när tid finnes :) 

Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar