tisdag 11 februari 2014

Så mycket vilja, så "lite" tid..

Hejsan hejsan!

Rakt tillbaka i vanliga vardagen bara sådär. Var så mentalt förberedd på att dagen skulle vara jobbig, motig, plågsam men så var det ju inte. Vad fick jag det ifrån? Vilken dum inställning!

Tvättade, pluggade (jag har glömt hur man gör..!) och tog mig även tack och lov till gymmet. Pratade med killarna om att kötta en massa PT-pass då jag inte varit på ett enda sedan Renato slutade (!!). Jag betalar för ett pass i veckan så har massor att ta igen. As bra ju! Då blir det intensivt några veckor, det gillas! Snart är jag nog på banan igen. Skulle träffa Spenser på lunch men han är så himla förvirrad. Jag har alltid, alltid (nästan...) haft samma schema. Jobb mellan 7-8 och sen 15-21. På något sätt gör han "supersmarta planer" som inte alls funkar ändå, men men! Nytt försök imorgon :)

Hämtade upp kidsen och jag och lilkillen tog oss ut och lekte i snön, sjukt bra grejer! Svinkallt men så himla kul! :) In i värmen kom vi och jag började då toklaga mat. Min värdmamma kom hem och bad mig skjutsa 12-åringen till tennis så det gjorde jag. Kom hem till färdiga läxor så satt med mina pyren medan de spelade sims, haha... Tog mig sen iväg för att hämta honom på tennis igen och vi rushade hem för att min värdmamma skulle iväg på möte för välgörenhetsgrejen hon håller på med. Allting har gått jättesmidigt med barnen så en glad au pair sitter nu och pluggar vidare.





Kursen jag nu tar med Sara heter "New York City - the inside scoop". Idéen med kursen är att man ska få info om hur saker fungerar och inspiration på saker att göra i City. Vi har haft två lektioner och so far so good, absolut! Förra gången blev ju inställd pågrund av all snö och istället så fick vi massa läxor haha.

Jag gillar kursen massor men det gör en jäääääkligt ödmjuk måste jag säga. NYC är en stad med oäääändliga möjligheter och man upptäcker massor man vill hinna med men även minst lika mycket som man missat och kommer att missa. Det är stressande haha. Helt i onödan (typ...). Sitter här och funderar över mitt år. Jag har otroooligt mycket jag vill hinna med men OJDÅ, en fjärdedel av mitt år har redan gått. Hur gick det ens till? Det är jättesvårt att få grepp på hur man ska förbruka sin tid här. Att dessutom matcha med alla härliga bruds man har häromkring är ju även det näst intill omöjligt haha! Ska försöka förbruka mina weekends på bästa möjliga vis. Planera några trips i krokarna. Vill ju till Chicago, Philly, Washington DC.. Även längre resor som Florida och Cali.. Resmånad på Hawaii? (Ni ser ju.. Jag verkar tro att jag är gjord av pengar och tid...). Vill ju dessutom ta tag i NYC, upptäcka mer! Kursen har gett massa bra sidor som inspirerat till nya äventyrs tripps jag vill ta. En sak i taget typ. Stressa långsamt osv... Vi får se! Överväldigande är det ju. Jag tänker att om jag planerar en massa så kanske jag ändå får lite av det gjort. En ambitiös hjärna har väl aldrig skadat...? Eller? Kanske? Lite? Äsch! Det blir vad man gör det till.

En liten inblick i hur min rätt så långa bucketlist haha. Det är rätt så småtöntiga saker för det mesta men saker jag vill ha gjort. 12 av de är minsann redan avklarade! Massor kvar, first thing's first! Tagga!

Kram på er och until next time amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar