onsdag 5 februari 2014

Vi kör en.. Måisdag eller någonting annat kreativt!

Hallå där!

Då jag mådde så himla dåligt i måndags sov jag nästan heeela den dagen. När jag inte sov var jag trött så en heeelt ointressant dag var det. Kidsen var hemma från skola pga snowday. Vilka lyckoostar?! Att dagen efter Super Bowl, då man stannat uppe senare även få en Snow day haha. Min värdmamma var i alla fall alldeles drömmig och sa att det var en perfekt dag att inte må bra på då hon hade stängt butiken den dagen också så att hon skulle vara hemma för det mesta. Och bara det att jag vara i huset var tillräckligt för när hon inte var det.

Det snöade precis hela dagen. Varje gång jag vaknade och kollade ut så snöade det.... Heeeeela dagen

Min värdfamilj var faktiskt jättesnäll den dagen. Min värdpappa ringde för att prata med min värdmamma, hon var inte hemma då och då frågade han om jag mådde bättre och om han kunde göra något (hela vägen från City, som om liksom? Gulle!!) När jag inte sov hörde jag hur sjuåringen frågade efter mig flera gånger. Stackarn hade ju ingen lego- eller snökompanjon på en snowday, katastrof! Tjejen var en redig stjärna. Hon kom in i mitt rum och frågade hur jag mådde. Jag sa att jag mådde bättre men att min hals var jättejobbig. Hon sa att hon skulle till en kompis och att jag skulle krya och så fick jag en kram (om jag är smittsam är hon nog i riskzonen om något så mycket vi har grejat senaste dagarna). Hon gick sen hur som helst men precis innan hon skulle gå ut från min dörr vände hon sig om och sa "Can I get you anything before I leave?". Det smälte mitt lilla au pair-hjärta. Hon är 10 år och grym. GRYM! När hon kom hem kom hon in igen för att säga god natt och då hade hon mer lite "tröstätar-choklad". Det var så perfa det kunde bli. Lindt är bra grejer. Så krämigt att det inte var omöjligt att svälja haha! Jag älskar mina små nuggets.. I really do!



Sängen var min vän. Jag kollade How I met your Mother (taaack Sophia!) när jag inte sov. Och det var det jag gjorde den måndagen till ära. Eftersom att jag inte hade några mer advils hade jag så ont också haha... Nej inte en dag som var att hänga i granen någonstans.


Detta piggade upp mig så himla mycket! Att vid midnatt få det här smset.. Där satt hon i andra sidan huset och slängde iväg lite omtanke. Gjorde mig jätteglad!



Min tisdag då? Jag tog sovmorgon och när jag vaknade var kidsen i skolan och min värdmamma på jobbet. Tog det megalugnt. Mådde för övrigt såååå mycket bättre. Huvudvärken var borta så det var bara min hals och min mosiga hjärna som svek. Då jag inte ätit någonting sedan Super Bowl-maten bortsett från choklad försökte jag tänka på såna rutinsaker men ingenting lockade och jag bestämde mig för att sova mer istället.

Dagen till ära var det ju också World Cancer day. Det var ingenting jag visste om utan det var något jag vaknade upp och upptäckte. Vart jobbigare än vad jag trodde... Jag blir bara så ledsen över hur orättvist det kan vara och så frustrerad över hur otroligt omfattade det är. Finns ju ingen som inte vet om eller har någon nära sig som har varit påverkad eller är påverkad. Helt sjukt är det ju...

Från Instagram.. Ish:
Du är saknad. Every single day.. Du är också dagligen min inspiration. Jag vill mer än innan. Jag vill vara lyckligare, för att du alltid var det. Jag vill ta vara på tillfällen och uppleva mer, för att du alltid gjorde det. Jag vill vara modigare, för oavsett hur mörkt det var så var mod någonting du aldrig saknade. Jag vill sträva mot att stå rakare, vara säkrare, för att du stod så stabilt du bara kunde när det stormade. Jag vill ständigt utvecklas till det bättre för att jag vet att du alltid ville det. Alltid med dig i mina tankar. Du är min kämpe. Du är min lycka. Du är min styrka. Du fattas mig. #worldcancerday

Min värdmamma frågade mig sen om jag orkade hämta kidsen på skolan och då jag kände mig jättemycket bättre så tänkte jag att absolut. Tog en trip förbi CVS för att bunkra upp med halstabletter och Advils innan jag hämtade upp de. Det var som i en film haha. Ett kärt återseende efter en zombie apokalyps typ! Okej... Kanske inte så dramatiskt, men lite åt det hållet.

Vi tog oss hem och jag höll mig tyvärr borta för det mesta haha :( var rädd för att jag var smittsam så ja.. Höll mig på avstånd. När min värdmamma kom hem åt vi snabbt middag (aj..) innan jag sen skulle ta mig till en walk-in clinic då min värdmamma ville att jag skulle kolla min hals ifall jag hade Strep throat (vilket jag precis nu äntligen kollade upp.. Äntligen haha! HALSFLUSS!). Jag kom dit och det gick snabbt och smidigt. Pratade lite med henne om hur det känts de senaste dagarna och sen skulle vi göra ett strep-test. Det var himla kul för det var som att hon var lite tveksam hela tiden men sen när hon skulle kolla min hals så öppnade jag munnen och i efter en sekund sa hon "ooooh... Det ser verkligen ut som att din hals har strep!" "Jag säger inte det så ofta men oj.." "Jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om testerna kom tillbaka negativa". Det var rött och irriterad och jag hade några vita saker på tungan som tydligen var typiskt osv osv osv. Hon svabbade lite med tops och sen var det att vänta lite medan hon kollade andra delar av kroppen. Testet blev klart och det var... Negativt! Hon var så himla förvånad att hon dubbelkollade flera gånger under besöket men nepp.. Ingen halsfluss. Hon skickade i alla fall iväg testet till någon annanstans där de ska kolla det igen för att vara säker.

Gick därifrån nöjd med hennes superservice och med mer mediciner och lite kostråd. Jag koller leva på soppor, te och isglass de kommande dagarna. Låter fint för mig! De ska ringa och berätta om jag har det eller inte också.



Åkte där efter och hämtade tjejen på hockey och vi tog oss hem. Kröp ner i hennes säng och kollade på mer How I met your mother då de förmodligen skulle ha snowday dagen efter också (idag) då de varnade för massa snö osv. Tog mig sen till mitt rum för lite välbehövd sömn.

Mina sjukdagar i USA. Man kan ha det mycket värre alltså.. Ska nu ner och visa att jag lever. Mer om det ikväll? Kanske? Lite? De har ju snowday idag också!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar