söndag 2 februari 2014

Prepp inför Super Bowl och lördagsmys

Hoj hoj!

Gårdagen bjöd på både det ena och det andra. Jag började först vid ett-tiden så jag försökte mig på en sovmorgon (som gick sådär) för att sen ta mig ner och mysa med mina två små-nuggets. Jag skulle jobba från 1 till natten då mina värdföräldrar var borta på middag.

En pizzakartong som låg på köksbänken i morse. Amerikaner....

Min värdpappa begav sig 1.15PM och bad mig då att hämta 12-åringen vid bion 1.45PM. Samma minut som han begav sig av så kom kompisar till barnen hit på playdate som jag inte hört någonting om. Förvirring blev total och jag ringde honom för att kolla om jag skulle kasta alla fyra barn i bilen för att hämta 12-åringen och han erkände då att han helt glömt att folk skulle komma över. Slutet gott, allting gott dock. Det löste sig finfint!

Barnen lekte rövare runtom i huset så jag passade på att kolla lite film och städa inför Super Bowl festen. Vi kollade sedan film allihopa och käkade lite mellanmål innan deras föräldrar kom och hämtade de runt fem-sextiden.




Vi satt oss efter middagen och efter att mina värdföräldrar tagit sig iväg på sin middag och kollade Planes (typ Bilar... Fast flygplan haha!) och mös innan vi städade undan allt kaous i vardagsrummet och gick och la 7-åringen. Han var så himla gullig och ville absolut inte att jag skulle gå. Han höll kvar mig allt vad han bara kunde (tyvärr inte megabiff dock) men tjejen ville så gärna att vi skulle göra något så behövde lämna honom där hur surt det än kändes. Tur att han är en bra sovare haha..



Tjejen och jag tog oss in i mitt rum där vi bäddade ner oss i min säng och kollade How I met your mother, precis som här om natten när hon hade svårt att sova och kom in i mitt rum. Mys var det! Hon smakade svenskt godis där jag filmade hennes reaktion. "Joooooleeskoooomm!" haha! Hon är så himla rolig! Mitt i allt ringde dock någon på dörren. Klockan var typ halv 11 då... Jag gillar INTE det! Jag tog mig till dörren och öppnade och då var det minsann matleverans. SÅ SENT haaha! Han hade 13 "enheter" till oss så det var ju bara köra på. Tjejen kom och undrade vad det var för något och tillsammans bar vi in allting i köket haha. Vi köttade sedan uppackning då jag var orolig över att det skulle vara kylskåpsvaror.

8 lådor, 4 backar med dricka, 1 påse med frysvaror.... 
Oj vad roligt vi hade över det där. Hon kunde inte sluta säga "mina föräldrar är galna!!!" och vi gick och diskuterade om vi bunkrade upp för krig eller Super bowl, eller all of the above. Mängden kött (plus att min värdpappa hämtade ännu mer kyckling i City under dagen), plus mängden mat nu... Mängden allt egentligen... Jag ser fram emot att se hur det blir!

Bara mängden chips i den där leveransen alltså...... OJ. 5 påsar Lay's, 4 påsar med kringlor och 4 påsar majschips! 
Efter dagen sov jag minsann gott. Hon stannade i mitt rum tills hennes föräldrar kom hem då hon smög tillbaka. Så sneaky.. Myslördag var det i alla fall.


Känner att tiden inte är 100% för att sitta här nu. Ber om ursäkt för slarvigt inlägg haha men nu ska jag ner och hjälpa till om det behövs. Det verkade vara under kontroll när jag var ner förr. Tagga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar