måndag 17 februari 2014

An american Valentine's day

Hallå där!

Min fredag bestod av mer jobb då kidsen hade ledigt på grund av Presidents weekend. Oj vad med högtider de har. Hela tiden! Det är för både det ena och det andra. Kidsen tackar och tar emot dock, det förstår man ju haha :)

Fick av min värdmamma. Gulle haha!
Det blev mer kojbyggande den dagen. Drog även med barnen ut på lunch. Ville så gärna lämna huset efter en massa snökaous och grejer. Vi tog oss till Westchester burger i Port Chester och hade det mysigt. Bra grejer!
Även Westchester burger hade koll på att det var Alla hjärtans dag (som att det gick att missa haha..) 

Tog oss sen hem och myste och lekte mer innan min värdmamma kom hem.

Hon hade tidigare frågat mig om jag ville jobba på kvällen också men berättade sen att Monique (gamla barnvakten) skulle komma över så jag var off. Superbt!

Jag tog bilen och hämtade upp Matilda och Sara och vi tog oss ännu en gång till Terry Conners Rink i Stamford och tittade på när Manhattanville's herrar spelade. Or och Frieda träffade vi där, så himla bra grejer! Matchen var dessutom superbra haha! Tokspännande! Vi var sjukt igång och de spelade jättebra. Tyvärr vart ett skitmål skillnaden mellan vinst och oavgjort :( Man börjar verkligen känna för det här laget alltså haha! Så nervösa som vi var.. Och den otroliga besvikelsen när pucken studsar in med 1,5 minut kvar av matchen. Jätteroligt var det i alla fall. Himla bra syssla med himla bra sällskap :)




Vi spanade ju självklart efter de tre svenskarna i laget. Endast en var på isen men vi hittade ju sen de andra två i publiken. Uppdrag nummer två med ett encounter sattes igång. Ännu en omgång major fail måste jag ju säga haha! Bättre lycka nästa gång? Nja.. Det börjar bli lite skumt det där nu hahaha!

Bra tjejer!

Vi körde på att ännu en gång ta oss till Applebee's efteråt så vi tog bilarna till White Plains. Det var vi och alla pyttenuttiga par haha. Jättemysigt var det i alla fall!

På Applebee's bjöd de Alla hjärtans dag till ära på champagne. Mums! Eller vänta nu.. Jag körde ju :l .. Haha. Bara att suck it up! 


De var ledsna: 


Sen fann de ju varandra haha! Like two peas in a pod: 



Vid midnatt började de riva ner alla dekorationer de satt upp (och det var minsann en del) och det är precis som Or sa. De har preppat (american style. PREPPAT!) för det här i typ en månad. Sen river de ner alltihopa samma minut som det slår om till en ny dag. Jättekonstigt ju haha... Jag snodde i alla fall med mig en souvenir!


Trötta tog vi oss sen hemåt. Sjukt bra och välspenderad Alla hjärtans dag. Tjejerna kan dom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar