torsdag 6 februari 2014

Mitt rum

Hallå!

Dagen har varit väldigt uneventful. Kidsen hade snowday (vilket vi som tur var också hade på vår skola) så vi har tagit det lugnt hela dagen. Lekt med lego (chockerande!). Kidsen var ute i all snö ett tag. Sidodörrens trappa blev en perfekt pulkabacke i brist på annat haha. Jag hungrade efter friskluft så drog på mig massa lager och gick ut på tjejens balkong/soldäck som hon har och skottade snö. Jag själv har mått så himla mycket bättre! Att vakna och inte ha ont i kropp och huvud gjorde verkligen så himla stor skillnad. Halsen är fortfarande ett problem men känner mig bra mycket piggare.

Stora delar av dagen har innehållit en massa prepp inför morgondagen och helgen. Min värdpappa är just nu i Las Vegas på någon trip med sitt företag och i morgon bitti åker min mamma dit och spenderar helgen där. Egentligen ska man inte jobba såhär oavbrutet som au pair men det har sina fördelar det med så jag klagar inte. Denna helg har jag ju sett fram emot. Ska bli superkul! Jag gillar när mycket händer men då det samtidigt är under kontroll. Nu har vi superplanerat helgen så det ska bli jättebra :)

Hur som helst! Då dagen var så himla uneventful tänkte jag istället bjuda på bilder på mitt rum jag tog här om dagen haha. Nu när det är ommöblerat och klart! Jag hittade min kamerasladd (det var nog på tiden) så jag tog mest bara kort allmänt men ja... Dela med sig kan man ju alltid!


Jag har verkligen inte berättat så mycket om hur det är här borta så varför inte bara börja med det? Mitt rum befinner sig på en liten mittemellan-våning här i huset mellan första och andra våningen. Över garaget är min boning och det är inte dö-nära till någon annan vilket uppskattas, då slipper jag eventuellt störa någon med vad jag än får för mig att göra på kvällarna (som att flytta sängar osv haha).

Detta är en väldigt dålig bild som en väldigt nyanländ, förvirrad tjej tog på sitt rum det första hon gjorde. Man får i alla fall en bild av hur det såg ut innan.





Allting från mina kiddos, från Sverige och breven från mina fantastiska tjejer kommer upp på denna! Blir alltid så glad när brev från Sverige kommer med vår mailman (:  

Saras idéer är ju absolut inte dåliga måste jag säga haha! Jag har sååååå mycket mer plats i det här rummet nu! Gillas massor!

Neeej... God natt hjärtisar.

Imorgon blir det nytt och spännande.

Ciao!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar