lördag 1 februari 2014

Brunch, social security number, hockey och bondgårdsleverans

hoy hoy! 

Då min torsdag var relativt sen var det mesta av min fredag ledig. Jag behövde inte jobba på morgonen så sov till åtta innan jag gick upp och fixade lite. 

Tog mig iväg till White Plains vid 10 där jag skulle träffa Emma, Sara och Sophia för brunch. 

Brunchstället vi skulle äta på hade inte öppet så tillslut hamnade vi på subway i the Galleria mall. Muuumma! 

Spännande blev det när en man stod bredvid oss och var lite knasig. Han sa sen "jag tror det är en liten mus vid ert bord" och jag kände bara att "hahaha jättekul....". Jag kollade ner på golvet och hinner precis se den lilla musen krypa in under en del av bordet. En snabb freakshow bjöd vi på för övriga på foodcourten haha. Musinsidenten var lite väääl mycket så vi tog oss vidare efter det! 


In i lite butiker tog vi oss och tittade. På American Eagle Outfitters har de nu även rediga sommarkläder haha! Sjukt bra ju! Jag har nog glömt att annonsera det här i bloggen men 10e Mars (då barnen har springbreak) så åker vi till Mexico! :) 


Vi sa efter ett tag tack och hej så jag tog bilen till Social Security stället i White Plains för att  äntligen skaffa mitt Social Security Number. Jag behöver det för att kunna betala skatt, det är väl typ det. Inte världens mest lockande sak att göra men näääää.. Nu ska vi inte fuska här. 

Jag hade dryga timmen på mig och det var rätt mycket folk så var osäker på om jag verkligen skulle hinna med att få mitt den dagen men säkerhetsvakten där hjälpte mig en massa och sen var han också väldigt social så tråkigt hade jag absolut inte medan jag väntade. Människor här känns mer öppna än vad de gör hemma. Jag kan prata intressen, historia och rädslor med en säkerhetsvakt bara för att. Hur mycket New yorkers säger att de är otrevliga så är amerikaner allmänt väldigt olika från hur svenskar är. 

Tog mig till kidsens skola och plockade upp 12-åringen med en kompis och 7-åringen med en kompis. Vi tog oss hem och de underhöll sig själva lite. Jag själv fixade lite i huset. Ute vid framdörrarna hade "lite paket" levererats. 


När min värdmamma kom hem så visade det sig att det i samtliga paket (!!!!!!!!) var kött till Super Bowl festen! Min värdpappa hade beställt det från Texas av någon anledning haha! Här går vi all in. 

Detta var innehållet i en av lådorna.. 

Min värdmamma var så himla irriterad haha. "Alltså han fattar inte att vi inte har kylskåpsplats för allt det här!". Vi hittade i alla fall plats i kylskåpet i källaren så vi gick vända efter vända ner dit med alltihopa. Slutet gott, allting gott typ! Vi har så jäkla mycket kött nu! Helt otroligt! Jag vet att min värdpappa gillar att grilla men OJ! 

Jag tog mig sen och hämtade upp Sara. Vi tog bilen till Stamford för att kolla när vår skola Manhattanville spelade match mot Neumann university som tydligen var hela vägen från Pennsylvania (tre timmars resa härifrån). 

Bland det första vi observerade när vi kom in var en svensk flagga som hängde i taket. Jasså minsann! 

När vi sen gick till andra sidan för att handla lite grejer så såg vi också en hel Sverigetavla.

I 30 år hade de tydligen haft ett samarbete med Sverige då några från deras Stamfordlag åkt över till Sverige. Så himla kul var det att hitta det! 

Det slutar ju givetvis inte där. En av spelarna hette "Rosenberg" i efternamn. Hur svensk kan det bli? Vi kollade upp laget och märkte att han var ju minsann svensk. Han var inte ensam heller utan tre svenskar fanns det i laget (de enda icke-amerikanerna). En till hette "Racklin" och så fanns det en "Bamberg" också haha. 

Matchen var jättebra! Himla seriöst i jämförelse med i Svealand på samma nivå. De var faktiskt jätteduktiga och jag kände ju att Manhattanville faktiskt hade kunnat få vunnit men matchen slutade 2-2 efter förlängning. Så himla kul så det där ska vi absolut göra om! 


Vi var kvar en liten stund i hopp om att få en skymt av svenskarna. Speciellt framgångsrikt var det väl inte men äääääsch då! 

Sophia hörde av sig under matchens gång och ville att vi skulle ta oss till White Plains och träffa henne och Or på Applebee's så vi tog oss dit. Frieda kom också efter ett tag och där satt vi och småkäkade och bara var fram tills att de stängde vid 1. 


Vi sa hej och tog oss till bilarna. Skjutsade hem Sara innan jag själv tog mig hemåt. 

Väl hemma stötte jag på min värdpappa ivardagsrummet sådär i natten. När man träffar honom så sällan så blir det så ovant när han väl är där men vi pratade lite innan jag kastade mig i sängen för dagen. Så vääärt! 

Tror jag glömt säga det också men jag har möblerat om i mitt rum. Har jag glömt det? Ja? Nej? Intressant? Nej? Okej! Haha. Det blev bara en sån himla stor skillnad så jag gillar det tokmycket! Snilleblixt Sara! 

Just nu är jag fortfarande i sängen och drar uuuuut på min lediga tid fram till ett. Vid ett börjar jag sen jobba och jag jobbar den till i natt då mina värdföräldrar ska på miiiiiddag. Blir nog fina firren. 

ciao på er nu. Trevlig lördagskväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar