torsdag 23 april 2015

You got me all wrong, baby

Det var en måndag, en tisdag och en onsdag även på denna vecka. Tänka sig!

I måndags försökte jag kasta mig in i gamla vanor. Jag tog mig till gymmet för att se hur det skulle gå att träna. Redan vid uppvärmningen tog det dock emot så galet mycket och huvudvärken dunkade så det blev ju inte så mycket mer än det av naturliga anledningar.

Måndag kväll så träffade jag äntligen Kerstin igen. Vi tog oss in till Center City för att sälja kläder till en butik som köper begagnat. Det gick ju sådär då de tydligen slutade köpa kläder 1 timme innan stängning och vi var där 40 minuter innan stängning. Vi tog istället en liten mysig promenad i Center City innan vi tog oss tillbaka ut där vi bor för att äta lite Froyo.

Husbåtarna här är fina året om. Man åker förbi de på motorvägen påväg in/ut från Philly. Vill ta en bättre bild någon dag!


Min tisdag var rätt så ovanlig. Jobbade en timme på morgonen men sen var jag färdig för dagen då killen hade golfmatch efter skolan och min värdpappa tog honom hem därifrån. Då jag även bestämde mig för att ta en pause från gymmet blev det en dag med väldigt mycket fritid. Jag höll mig hyfsat produktiv dock och det blev en väldigt bra dag i slutändan. Har betalat resemånadsförsäkring och pratat mer med min familj. Blir nog en hel del häng i NY hos gamla familjen i slutet av det här året. Excited!

Min gymkompis, svenska Alex, tar sig alldeles strax hem till Sverige. En grupp tjejer hade därför bestämt att ha en överrasknings picknick för henne i en park här i närheten. Efter en himla massa SMSande och planderande så fick vi tillslut fram henne till rätt ställe och överraskad blev hon minsann! Det var jättelyckat och jättemysigt!

Vi försökte först lura henne till Target utan misstankar
"Don't you want to go to that park where you can see the skyline one last time before you leave?" 


Prepp på gång!

Alex har letat efter en speciell ring ett bra tag. En rundad ring med citatet "A smooth sea never made a skilled sailor". Just den ringen hade några tjejer hittat fram och vi fixade den åt henne. Hon blev otroligt glad över det det var verkligen jättekul!

Glad överraskad tjej! 
Hon fick världens största låda som innehöll en låda som innehöll en låda som innehöll en låda osv. 
Bilder gör det inte rättvisa. Philadelphia är väldigt fint!
Everybody!
Arrangörerna.. Haha! 

Min onsdag har varit väldigt vanligt. Jag tog mig till gymmet igen och i dag gick det istället sjukt sjukt sjukt bra! Är så himla nöjd. Känner mig fortfarande inte helt 100 men idag var en sjuk förbättring från tidigare.

Efter gymmet tog mig till min sociologi lektion. Efter lektionen så hade skolan en picknick. Eller det var inte så mycket en picknick som det var typ en lunch utomhus. Det var gratis och solen sken så man tackar och tar emot. Karina och jag gick tillsammans och vi träffade där Nathalie och Liis. Jättelyckat!






Jobbade efter det. Ätit smarrig lasagne till middag och nu är jag i sängen och tänkte ta mig en tidig kväll för att återhämta mig ännu mer.

Min duktiga vän Erik tog denna bild. Uppsala är ju bra fint ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar