onsdag 15 april 2015

Svenskar i Philly

Jag kom tillbaka till Philadelphia runt 9-tiden. Jag tog mig direkt hem för att byta om och ta mig till gymmet. Inte riktigt vad jag från början tänkt men kände att "varför inte?". Blev ett kort pass innan jag gjorde mig i ordning och tog mig tillbaka till Philly för att träffa Caroline, en svensk tjej som bor i närheten.

Caroline och jag har aldrig träffats förut och det finns verkligen inte så många svenskar häromkring så det var självklart jättekul!

Vi promenerade runt lite och tog oss sen för lunch på Max Brenner. Max Brenner är en restaurangkedja som har mat med choklad i. Det är allt från choklad fondue till våfflor men också saker som sallader, burgare och pastarätter. Carolina och jag körde både på crepes. Det var verkligen så himla yum!



Vi tog oss sedan till Independence hall och Liberty bell för att kolla läget lite. Det var en rätt så mysig dag alltså! Tiden sprang iväg och jag skjutsade hem Caroline från tåget innan jag själv tog mig hem för en tidig kväll då jag var så otroligt trött! Bra ledig fredag!

När man hittar en människa som man går så himla bra ihop med i en helt annan del av världen... Vart har du varit hela mitt liv liksom? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar