måndag 13 april 2015

Day 2 - INDIANAPOLIS, IN and ST LOUIS, MO

Då jag egentligen inte såg så himla mycket av Indiana dagen innan så bestämde jag mig för att ta mitt pick och pack och tidigt på morgonen bege mig in till Downtown för att kolla runt. Det gick inte som planerat då jag träffade en ny inneboende vid frukostbordet som fixade både det ena och det andra till frukost. Jag satt och drack kaffe som jag faktiskt tyckte om (vad är det som händer?!) och hade långa långa konversationer om Sverige haha. Jag kommer tyvärr inte ihåg namnet på denna fantastiska inneboende men... Det var en bra start på morgonen!


Jag gick rakt igenom denna ström människor utanför ett hotell och fattade inte vad de blockerade trottoaren för. Märkte sen att folk tog kort på dessa människor så vände mig om och märkte att jag precis gått igenom Wisconsin's March Madness lag. De höll på att göra sig i ordning för hemfärd efter finalen (som de tyvärr förlorade). Märkte även att polis och diverse säkerhetspersonal var där. Inte speciellt bra på de de gör då jag kunde gå rakt igenom haha! De är ju praktiskt taget kändisar, lite halvtufft sådär ;) 


Jag såg en del i Indianapolis som jag har kort på men vet inte hur intressant en massa bilder på hus är. Jag kunde belåten sätta mig på bussen och ta mig vidare som St Louis. Nya bekantskaper, nya upplevelser, nya insikter. That is what it's all about!


St Louis har en välkänd "arch" som jag hört så mycket om. Jag hade otroligt mysiga busskamrater att prata med på resan så det var 4 timmar av underhållning. De skulle själva spendera 2,5 dagar på bussen då de skulle hela vägen till Kalifornien. Det tar en EVIGHET! 

När jag skymtade det här började jag freaka lite. Jag var så excited!


Efter lite komplicationer så blev jag upphämtad av Tim, en kompis kompis. Tim har själv bott i St Louis i 1,5 år och kunde himla mycket om vart man skulle gå. Roligt nog påminner Tim mig en massa om min bror! Det var verkligen som att hänga med Stefan så det var super behagligt och nice. Vädret hade varnat för åskväder men solen tittade fram och gav mig ett  grymt första intryck av St Louis. 
 



Vi träffade en random kille i en park vi befann oss i som tipsade oss om intressanta ställen att gå till och... Vi hamnade i en cool hamburgarhak för milkshakes. Den gooooodaste milkshaken jag haft, ever!

Tim tog mig till en park i St Louis som heter Forest park. Den är tydligen dubbelt så stor som Central Park så obegripligt ENORM! I Forest park hade de deras Art Museum, World Fair Pavilion, deras Zoo som faktiskt var gratis och andra härligheter. Jag avled av hur vacker världen kan vara ibland! Det var rätt så otroligt.




St Louis Art Museum
De hade en jättehärlig backe vid deras Art museum (som tydligen agerar utmärkt pulkabacke på vintrarna!) och vi satt där medan solen gick ner och det var bara DÖ VACKERT! Hur lycklig kände jag mig inte just där och då? Tim bjöd på en massa intressanta konversationer och det var bara livet på en pinjer right there and then! 

Efter vi avnjutit Forest park tog vi oss till Tim's hus. 


Han bodde i ett awesome område som kallades "The Grove". Massa barer och restauranger (återigen! Återkommande tema på denna resa haha?). 


Vi tog oss till en jättecool bar där vi hade middag. Där träffade vi Tim's vänner som var hur gulliga som helst. 


Budweiser är från St Louis och staden kryllar av massor med microbryggerier. En av Tim's vänner jobbar på en av dessa bryggerier (som egentligen inte var så himla micro!). Bryggeriet kallas för Urban Chestnut och är jättepoppis. 


Bara för att han jobbade där så fick han en massa öl gratis. Det resulterade i att vi hade ölprovning hos Tim. Jag gillar inte ens öl men det var hur trevligt som helst! 


Tim tog sig tillslut på nattjobb, jag hade sällskap ett tag innan jag somnade gott efter en otroligt grym dag! I fell in love with St Louis, MO! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar