onsdag 22 april 2015

Sommarhelg... Så mycket kärlek!

Vart ett ofrivilligt avbrott i bloggandet där haha!

Jag spenderade helgen som var, likt helgen innan det, med Anthony och hans vänner/familj/bekanta. Jag trodde jag skulle tyna bort de helger Kerstin skulle vara bortrest (de två senaste) men Anthony&CO har verkligen gett mig fantastiska, energiska helger!

Han plockade upp mig lördag och vi tog oss hem till honom. Kommer helt ärligt inte ihåg vad som hände och skedde. Vi handlade kinamat och hamnade tillslut hos hans morbror Mike på något vis haha.

Mike påminde mig sååååååå mycket om min egna fina Pappa. Så så så så så så mycket. Morbror Mike hade en fru och en liten 4-åring som hette Autumn. Även världens goaste gosebjörn till hund. Vi spenderade större delen av dagen där i omgångar. Kom och gick lite hur som liksom och där har vi nog första hushållet som mest påmint mig om hemma. De var så otroligt öppna och goa och inbjudande och det vara osade kärlek. Älskar såna människor och saknade min egna familj lite extra dagen till ära.

Morbror Mike hade även en rolig bil på uppfarten.


Jag frågade om jag fick kika lite och svaret var "ja, den bits inte". Fick sitta och leka lite och när vi sen skulle hämta kinamat åt de så fick man ta en liten tur minsann hihi... Vuxen-leksaker! Bilar jag har kört här i USA alltså... Helt otroligt är det ju egentligen.... När vi var på en tom raksträcka Morbror Mike sa "eftersom att det är första gången du kör en, tryck lite extra på gasen" och det tyckte jag att jag gjorde men han sa "lite mer! Mer än så kan du ju!" och oj oj oj haha.. Vilken respons!



På kvällen fick jag en rundvandring i deras hus och helt plötsligt hade de en bio i källaren, var rätt så grymt! Lite Kung Fu Panda på det och man var glad haha.

Hade ärligt en helt perfekt lördag. Så himla mysig. Så energigivande. Jag mådde så himla bra i dessa människors sällskap och hoppas att jag får se de en massa massa i framtiden. Enkla, svensson människor. Inga krusiduller, inget konstigt framhävande på något sätt utan bara avslappnade, glada med vad livet har att erbjuda-människor. Helt fantastiskt ju...

Även min söndag var helt i Anthony&CO's tecken. Jag skulle jobba vid 4-tiden men vi tänkte göra så mycket som möjligt av dagen.

Vi hamnade hos Uncle Mike igen och till att börja med var bara Uncle Mike hemma. Han försvann för att handla något så jag och Anthony stannade kvar men helt plötsligt så brann det någonstans så hans sökare gick av och han rusade. Helt galet egentligen haha! Kvar var jag.. Tittandes på tv.. Otippat haha?!

Vid ett senare tillfälle, medan herrarna jobbade på bil och Nancy (Mike's fru) jobbade i trädgården så lekte jag med Autumn. Den där lilla tjejen har helt vunnit mitt hjärta. Vilken sötsak!


Hon fixade mitt hår så fint, så! 


Jag kände mig som en julgran haha! :D
Vi sjöng Frozen-låtar, dansade och hade det bra. Alldeles strålande ju! Mitt i allt mys skulle det vara dags att ta sig hem men min värdmamma smsade mig precis då och sa att jag kunde stanna resten av kvällen. Hur bra var inte det?!

Vi tog oss brandstationen för att spana in nya golvet de fixat där (jag har förvandlats till en brandstations-sucker. Ser de överallt nuförtiden och jämför och spanar och kommenterar och.. Haha... Effekten av att umgås med en!) och tog oss sen hem.

Min huvudvärk kom och gick under helgen och när vi kom hem från brandstationen var den verkligen värst, värst, värst så jag vilade mig lite innan jag blev väckt ur min huvudvärksdvala av en kram från fina Autumn. De var över på middag så ryckte upp mig och gick och klappade på Anthony's fina hund med henne.



Hela dagen hade Anthony's bror rökt en bit fläsk..(?) Han gjorde sen pulled pork och det var HUR gott som helst!!! Har hört om hans matlagning från Anthony och jag stendiggade det. Har för övrigt inte haft fläsk på ett tag då man inte äter det som jude (min värdfamilj) så det var ju ett kärt återseende. Låter kanske jättelarvigt. Jag tänkte innan att "det är ju ingen big deal!" men.. Något så enkelt som skinka på mackan är något jag saknar haha..

Might look like a complete mess on my plate but I'm telling you guys.. DELICIOUS.. Haha
Anthony körde hem mig efter en helt förträfflig, awesome, jättemysig, avslappnad och lycklig helg. Mer sånt här tack! Sånt som kommer att göra det svinsvårt att lämna USA men som ger mig fina minnen att ha nära hjärtat... Vi gjorde upp lite sommarplaner jag ser fram emot. Bring it on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar