måndag 20 april 2015

Recover

Hejsan!

Önskade att jag i förra veckan kunde slänga upp ett energifyllt inlägg med massa smaskiga detaljer om hur livet fortsatte vara på topp, men nej du... Åh vad dåligt jag mådde i några dagar. Försökte fungera som en vanlig människa och fortfarande hjälpa till med alla vanliga sysslor men det var kämpigt alltså. Jag hade sån OTROLIG huvudvärk. Så fort värktabletterna slutade göra sitt jobb hade jag feber som gjorde ens egna existens alldeles superjobbig. Några dagars skit helt enkelt.

I torsdag gav jag av naturliga (smärtsamma) anledningar upp gymmet. Jag hade dock mitt första pass volontärarbete inbokat på Cradles to Crayons så jag tog mig dit. Jättekul!

Cradles to Crayons får donationer från privatpersoner och företag där alla donationer är till barn. Massa olika socialtjänster kan sen skicka in förfrågningar till specifika barn på grejer som de barnen behöver. Cradles to Crayons plockar sedan ihop dessa paket till barnen. Det finns olika steg av processen. Man kan sortera donationer, bunta ihop paketen i olika set eller packa själva ordrarna. Dagen till ära gjorde jag det sistnämnda. Det kallades "shopping".



Vi var i en lagerlokal där allt var organiserat. En skoavdelning, en klädavdelning, en jackavdelning, en leksaks-, skolmateriel- och bokavdelning och.. Vi fick en lista med saker att hämta, sprang runt och plockade grejerna vi behövde, tog oss till ett kontrollant där de dubbelkollade storlekar och liknande då alltid redan är kvalitetstestat sen innan, vi packade allt i en stor plastpåse, det fick en etikett på sig, las på en specifik plats och sen tog man nästa order. På två timmar hann man med kanske.... 15 ordrar? De var alla olika stora med olika behov osv.


Exampel på en av ordrarna

Man fick gräva bland parade skor för att hitta storlekar men allting var faktiskt rätt så organiserat. 

Baby section

Klädpaket. Varje påse innehåller en veckas uppsättning av kläder. Behövde de kläder enligt ordern så tog man en påse. Påsarna packar av arbetare där för att någorlunda matcha varandra och för att vara logisk för barnet som får de.

Fredag morgon jobbade jag som vanligt, tog mig till mataffärerna, gjorde tvätten men sen skickade min värdmamma mig i säng och mina värdföräldrar sa att de skulle ta hand om killen resten av dagen. Min värdtjej är i Israel i två veckor med skolan, vet inte om jag nämnt det? Varit mycket extrafix pga det. Jättecool resa men gullisen var jättenervös. Hon har inte varit iväg från sina föräldrar mer än typ.. 3 dagar innan.

Från Trader Joe's, matbutiken jag handlar mest i. 17 anledningar till att shoppa hos de. 

Jag berättade för min värdmamma torsdagskväll och hon var hur gullig som helst när det kom till mitt mående. Hela fredagen ramlade det in sms titt som tätt med frågor om hur jag mådde. Försökte mig på en långsam promenad på löpbandet på gymmet fredag morgon men det gick inte alls. Min värdmamma hörde av sig både innan, under och efter. Hon ringde mig under dagen och när hon kom hem kom hon och knackade på min dörr för att kolla läget och.. Ja.. Hon var rätt så fantastisk.

En liten behind the sense bild. Man var inte speciellt fräsch! Jag rodnar typ aldrig men feber gjorde mig blushy!
Jag tar mig inte riktigt tiden att kolla så mycket filmer/serier nu för tiden även fast jag verkligen tycker om det. Sjuk som jag var dock så hade jag ju massa tid att göra något liknande på. Var sängliggandes från typ 2-tiden på eftermiddagen och kunde inte somna så fick in typ... Fyra filmer? The fault in our stars, EGO, The Vow, My sisters keeper.. Vi var liksom inne på ett cheesy tema kvällen till ära!

Min värdmamma sa åt mig att äta chips för att hålla salt i kroppen och då jag inte hade lust att äta någonting annat så körde jag ju på det.
Somnade inte förrän 3-tiden på morgonen och sov rätt så gott fram till 8-tiden. Vid 8 mådde jag ÄNTLIGEN bättre! Så, så, så mycket bättre!

Tjejerna hade get sig av till Washington DC för dagen. Jag var medbjuden men hade planerat att jag fortfarande skulle må skit så jag tackade nej till det. Jag hade alltså en ledig helgdag öppen. Min räddare där? Brandmans-Anthony såklart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar