onsdag 15 april 2015

Day 3 - ST LOUIS

Min lilla värd Tim kom hem från jobbet vid sjutiden. Han skämde bort mig med att göra frukost och tog sig sen i säng. Välförtjänt tycker man ju!

Då Tim behövde sova ikapp lite så träffade jag en människa från Couchsurfing-communityn som hette David. David och jag tog oss till St Louis Zoo som var gratis. Jättemysigt zoo faktiskt. Rankat typ 3a i staterna eller något liknande och det var faktiskt jättebra.











Tjena mors där!

Hade två kids i magpåsen liksom!
Note to self: do not mess with.. 

Vi vandrade runt ett bra tag och kollade på djuren innan vi tog oss till downtown för mat och för att ta en närmare titt på bågen. 

David har varit i Amerikanska flottan vilket han fullkomligt hatade. I fyra år gjorde han något han inte tyckte om.. Beundransvärt? Dumt? Tolkningsfråga. Han hade nu galna reseambitioner som var jätteroliga att höra om! Han har varit runt hela USA på galna resor och ska till Island i en månad om en månad. En så himla cool själ! 

Vi tog oss till en restaurang där de hade rostad ravioli och St Louis style pizza. Båda maträtter den ska vara väldigt typiskt St Louis. Jag måste säga att det var otroligt gott! Jättekul var det jag testar dem.

Okey den ser enorm ut.. Det var den väl egentligen också haha.. Vi fick båda med oss en massa hem! 
Vi promenerade efter det är fram till bågen. Den är verkligen helt enorm!

Bågens Visitors Center var något att se för sig
David himself!
Högst upp så har de en utsiktsplats. Jättecoolt!
St Louis är en basebollstad. Baseboll är otroligt viktigt för dem och på vägen tillbaka till bilen efter att ha sett bågen så gick vi in i en byggnad precis vid deras basebollfield. Inuti så var det baseballmatch på gång då deras lag spelade mot Chicago dagen till ära. Jättecoolt utrymme att kolla match på!


David släppte till slut av mig hemma hos Tim igen. En alldeles strålande dag i St Louis!

Tim hade ärenden att springa innan mer kvällsjobb och jag vill självklart inte slösa bort värdeful tid jag hade i St Louis så jag hörde av mig till Orkun, ännu en bekant och nu mer god vän! Han fann tid i schemat och vi tog oss till ett område som hette "The Delmar loop". ÄNNU ETT OMRÅDE MED MASSA RESTAURANGER OCH BARER HAHA!

Bilden är från Orkun's Facebook. Denna snitsiga bil blev man upphämtad i, cabbad och allt! 

Det var onsdagkväll och packat! Ett så sjukt coolt område! Orkun sa att "downtown är så tråkigt, alla är i alla andra områden" och jag älskade ju downtown men tyckte helt klart att the Loop var vassare.

Vi vandrade runt och spanade och hade det verkligen hur kom som helst. Tog en fika på ett fik i närheten och pratade bort timmarna. Mitt i fikandet började det ÖSREGNA!! De säger att åskstormar in the Midwest kan vara rätt så vilda och jäklarimig! Blixtrade och blixtrade och blixtrade. Helt galet! Aldrig sett liknande. Jättecoolt!

Är så himla glad över människorna som välkomnade mig med öppna armar alltså. Jag hade sån otroligt tur och det gjorde min vistelse där bäst, bäst, bäst! 

Orkun släppte av mig hos Tim där jag snyggade till hans lägenhet (någonting han förbjudit mig från att göra då "gäster inte ska städa"). Nöjd, belåten och med ett lyckorus av livets äventyr (vilken hippie I've turned into!) tog jag mitt pick och pack och smög ut från Tim's lägenhet för sista gången på förmodligen alldeles för lång tid.

Jag tog bussen till Downtown St Louis och hamnade tillslut ännu en gång på bussen på väg mot nya äventyr. Louisville, Kentucky up next!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar