fredag 3 april 2015

Listen to this

Livet, livet, livet. Är det inte bra lustigt ibland? Mina två senaste dagar har varit snabba och upptagna.

Min onsdag började med att jag körde kidsen till skolan. Efter en massa strul så kunde jag tanka bilen innan jag åkte till Harcum för att träffa Karina. Vi bokade biljetter till Philadelphia Flyers, så nu ska vi se NHL hockey den 11:e april. Det ska bli så himla kul!!! :D

Jag litar inte på den här bilen för fem öre när det kommer till bensinnivå. It was in the edge och jag var inte bekväm någonstans haha


Jag hade sociologiprov dagen till ära och min chansning är att det gick helt okej. Jag får förmodligen tillbaka det efter helgen (om jag är i skolan då ;) ) och då får vi se hur det gick. Efter lektionen så tog jag mig snabbt till gymmet. Fick in ett rätt så effektiv pass dagen till ära efter väldigt snabbt svag start på veckan. Efter gymmet tog jag mig till HomeGoods (typ som Mio/IKEA/Jysk?) åt min värdmamma för att lämna tillbaka en grej. Efter det fick jag minsann in lite lunch, dusch för att sen rusa direkt och plocka upp kidsen. Spring spring spring! Men såna dagar trivs jag ju med!

Träffade Kerstin och Patricia på kvällen. Patricia har precis vart på en galen bustur genom södra USA, jag är så avundsjuk! Något liknande jag hade tänkte för nästa vecka. Har suttit och tänkt på det idag. Det börjar forma sig planer. Jag borde varit ute i godare tid!

Jag och Kerstin köpte sedan våra sista busresor. Så spännande! :D



Min dag idag (torsdag) har också varit förvånansvärt upptagen. Kidsen är nu på Springbreak så tänkte att det som vanligt när de är hemma skulle bli en händelselös och halvtråkig dag men... Så blev det inte!



Jag tog mig upp och slappade som vanligt innan de kom ner för frukost. 9.30 tog jag killen till en kompis och tog mig sen hem för att umgås mer med tjejen. Vid tolvtiden så plockade vi upp killen igen och tog oss på lunch på Panera Bread. Mumma.

Vi tre tog oss sen till en hårsalong där tjejen skulle klippas. Medan hon gjorde det promenerade jag med killen till Starbucks där vi hängde lite.
Jag tackade ju till och med nej till gratis Starbucks. Good for me haha
Var faktiskt rätt mysigt. Har inte alls connectat lika väl med honom som med tjejen men vi snackade om hundar (då det är lite snack om att skaffa hund här i familjen) och om rubikskubar och grejer. Det var trevligt! Vi promenerade tillbaka i tid till att tjejen var klar. Körde förbi hennes kompis hus för att hämta upp kompisen innan vi tog oss hem och spanade Divergent. Alla kids skjutsade jag sen till biosalongen för att kolla på Insurgent.



Jag tog mig hem för att hjälpa min värdmamma med en "rolig" uppgift haha. De åker iväg till Kalifornien en vecka och hon ville gärna ha hennes yogavideo. Den var encrypted though så hon kunde inte kopiera den. Istället gav hon mig sin telefon så jag kunde sitta och filma TV:n så att hon kunde ha sin video med sig haha. Jag filmade 10 minuter, sen ringde min värdpappa och allting sabbades. Jag började om från början och efter 23 minuter (nästan färdigt alltså) så ringde någon annan! Så det var bara att börja om igen haha. Min värdmamma kom ner i källaren där jag satt och undrade varför jag fortfarande, en timme senare, höll på med samma video. Sen ojade hon sig så himla mycket och bad om ursäkt men.. Det var ju en helt okej uppgift ändå haha.



Hämtade upp de efteråt, körde hem kompisar och kunde sen ta mig hem med kidsen.

Min värdfamilj tog sig ut på middag, jag var medbjuden men bestämde mig istället för att gå på Bodycombat på gymmet. Det var ett bra pass men lite krångligt. Man hade mycket i huvudet. "Jab, jab, jab, jab, hook, upper, jab, jab, jab, jab, hook, upper, kick, kick, in, out, in, sidekick, kick kick, in, out, in, sidekick". Man blir alldeles grötig men det brändes och kändes bra. However, cardio kickboxning har nog fortfarande större plats i träningshjärtat, får bli mer sånt i fortsättningen. Kerstin var helt plötsligt och utforskade "mitt" gym minsann haha! När jag kom till en elliptical så var hon helt plötsligt där så fick lite extra workout och sällskap av min vapendragare. Bra grejer!



Fick också jättefin beröm av min värdmamma idag pågrund av gymmandet. Hon är så snäll hon. Hon köttar på sina hemma workouts och jag kör på gymmet. Tillsammans så når vi förhoppningsvis framgång liksom!

Den här inställningen alltså <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar