måndag 13 april 2015

Whale watching in NJ

Jag har varit himla upptagen på senaste! Farit runt som tusan. 

I söndags (samma dag som jag for iväg på min resan) så tog sig Kerstin, Patricia, Marlene och jag oss tillbaka till Cape May, NJ. Vi hade biljetter till en Whale watching cruise som vi försökte oss på i november men då tillräckligt med folk inte kom så det blev inställt där och då. Biljetterna kvarstod dock och vi har länge pratat om att få till en helg där vi kunde ta oss iväg till NJ. '


Dagen till ära så blev det i alla fall av! Vi tog oss till Cape May med strålande väder och positivitet!


Cruisen gick runt en liten vik de hade där, rakt ut i Atlanten och tillbaka. Tyvärr såg vi inga valar haha :( vi såg hur som helst en massa delfiner! Massor massor massor! Det var jättecoolt! :) Roliga människor var det som jobbade på båten också så det var jätteroligt :)



Tjaba, tjena, hallå liksom! 





Efter kryssningen så tog vi oss hem till Marlene som bor i en flådig, nybyggd 4-våningslägenhet mitt i Philadelphia. Jättelyxig! Hennes dusch är typ större än min garderob haha! Vi blev otroligt bortskämd och startade en film att se på.



Jag behövde efter ett rätt så kort tag ta mitt stora pick och pack till busstation där andra äventyr påbörjades. 

Jag gick på min buss och vi lämnade Philadelphia vid 7.40pm. Somnade gott, hade ett litet stopp i Pittsburgh, PA innan jag fint kunde vakna upp i Columbus, OH. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar