måndag 13 april 2015

Day 1 - COLUMBUS, OH and INDIANAPOLIS, IN

Jag har redan snabbt bloggat om denna dag men tänkte ge lite mer bilder på det.



Jag anlände i Columbus, OH precis innan soluppgången.



För att inte göra resan mer impulsiv än vad den redan var (att vandra runt ensam i en helt ny stad är ju en sak för sig. Att sedan vandra runt ensam i mörker i en ny stad? Inte smart!) så stannade jag på busstationen tills solen gått upp. 


Columbus var rätt så bra alltså! Fin stad. Måndagsmorgon resulterade ju självklart i att många var på väg till jobbet. Kände mig jätteskum med stor trunk på ryggen, ryggsäck på magen och kamera i högsta hugg. Fick en hel del blickar men.. Vad gör man inte? 



Områdena i Columbus var jättecoola! I ett så var gamla hus omgjorda till väldigt hippa och coola restauranger/barer/butiker
 Ohio State College var belagt i Columbus, OH. Jag vet att de är stora i Collegesport då mitt värdbarn inte gillar de något vidare (Michigan fans haha). På kartan såg det ut som att det var väldigt långt till Campus så sa till mig själv att jag inte skulle dit men... Med 6 timmar tillgodo i en stad med coola områden och med grymma promenadskor på fötterna befann jag mig helt plötsligt på Ohio States campus 2 timmar senare.



Bilderna från hela denna resa gör ju ingenting rättvisa men.. Äsch! 
Såg den här containern och störde mig så himla mycket. Sådär källsorterar man ju inte... -.-
Givetvis har Ohio State sin egna enorma arena.. Cause this is 'Murica!
 Jag tog mig tillbaka för att hoppa på bussen till Indianapolis, IN.

Jag bodde hos en kille som hette Xander i Indianapolis. Han plockade som sagt upp mig i en tokcool cykelkärra haha. I Indianapolis var det också dagen till ära finalmatchen i March madness (slutspel i college basket. ENROMT big deal!).





Massor med människor som vände på huvudena när vi kom farande. Visste redan där att min vistelse i Indianapolis skulle bli ett äventyr haha.



Xander bor med typ 9 andra människor i ett halvstort hus precis utanför centrala Indianapolis. De är alla involverade i ett matprojekt som heter "foods not bombs" där de får donationer av matbutiker i staden och två gånger i veckan har välgörenhetsmiddagar för behövande.



Donationer! 
Direkt när jag satt foten på tomten blev jag varmt välkomnad och bjuden på lunch.

Deras intiativ är så otroligt bra och de är alla praktexempel på att vem som helst kan hjälpa till bara man har viljan. Hela livssynen hos alla dessa människor var sjukt inspirerande. Många skulle nog se de som.. Lägre medelklass? Inte speciellt framgångsrika? Men så fel det är ändå. Pengamässigt är de kanske inte framgångsrika, men de var lyckliga, glada och positiva. Jag kan inte ens begin to tell you guys hur många intressanta, givande och coola samtal vi hade.

Det skulle klippar hår helt plötsligt! 
Otroligt alternativ livsstil men jag kände mig jättebekväm då de alla var så himla välkomnade! 

Jag blev medbjuden ut på middag på kvällen av Tim och Helen (båda inneboende). Vi tog oss till ett område som hette Fountain Square som var ett område fyllt med coola restauranger och barer.

Förrättar
 Armani, tjejen jag liksom var med vid det här tillfället tog mig till en bar där vi träffade hennes kompis Sukie. Vi hade så mycket att prata om hela kvällen lång. De berättade med om Indiana, om livet, om resor, om allt möjligt egentligen.

Vi sa tack och godnatt och jag kunde skönt sova på en icke-rörande säng för en natt haha :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar