tisdag 28 april 2015

Fantastisk helg i Princeton - part 1

Hallå där!

Min helg har varit någonting alldeles speciellt. Om jag inte har nämnt det innan så kom gamla klasskamraten Viktor till krokarna och jag har spenderat helgen med honom och hans kompisar. Det har varit guld!

Viktor var en utbytesstudent i Ohio sista året i gymnasiet. Han var nu tillbaka i en månad i Staterna för att hälsa på människor och hans sista stop blev Brandon, en av hans klasskamrater från Ohio som nu studerar på Princeton University (elit!). Princeton university är ca 1,5 timme härifrån så jag tog mig också dit och spenderade helgen med de.

Anthony var så snäll så och körde mig dit då han bor i krokarna. Kom dit runt 10.30 tiden och möttes upp av Viktor himself. Alltid lika konstigt att träffa människor hemifrån här borta. Så knasigt haha!

Princeton har en himla Hogwarts-vibe, not kidding!

Vi tog oss direkt till tågstationen för att ta oss in till NYC. Vi snurrade runt på campus och försökte orientera oss. Gick ju helt okej måste jag säga! Lite äventyrligt sådär men Viktor fick ju minsann dit oss till slut efter en del sneddande i olika riktningar haha.

New York är ju New York liksom! Vi kom fram till Penn Station, tog oss runt Madison Square garden PC snubblade över en Rangers-fan-grej som är uppe då de är i Stanley Cup slutspel och vi tog oss in och kikade.



Någon känd ex-spelare intervjuades. Vi skämdes lite över att vi inte visste vem han var så vi frågade en vakt men... Haha. Tveksamt på om han var ärlig då google visade noll om denna legendariska spelare.

Efter tog vi oss till Grand Central Station via Times Square och Bryant Park.

Bryant Park
Därifrån så tog vi sen tunnelbanan ner till Washington Square Park. Vi sneddad över och snubblade in i en marknad lite spontant sådär. Vi var också förbi och hälsade på svenska godisbutiken Sockerbit för att kolla deras produkter.


Vi fortsatte det svenska temat med att ta en fika på det svenska fiket "FIKA" (fee-kah).



Fortsatte korsa efter det och handlade tillslut i Chelsea där vi tog oss upp på The High Line och promenerade den uptown. Vi klev av runt 30th street och promenerade tillbaka till Penn Station för att ta oss tillbaka till Princeton university. Mysig dag i City liksom!




Att träffa Viktor igen var verkligen guld guld guld. Man fick prata med någon som kunde relatera till alla knasigheter som pågår här borta. Någon som vet vad man snackar om när man skämtar om knaksgheterna de gör här. Det var hur kul som helt. "Do not copy".


Vi försökte självständigt att hitta från tågstationen till Brandon's dormroom och det var ju lättare sagt än gjort haha! En del av Princeton's campus ser väldigt lika ut. Vi trodde vi var helt rätt men.. Ja.. Haha. 
"Vänta, hade han en beachvollybollplan utanför rummet?" 
".... Näe......" 

Vi hittade tillslut dit i alla fall och jag fick då äntligen träffa Brandon himself! Så gott. Vi gjorde oss i ordning för att ta oss ut för kvällen. Brandon hade på något sätt fixat oss på listor till klubb-hus de har på Campus. Vilken kväll vi hade framför oss. I cannot even begin to tell you guys! Det var så. Himla. Kul!!!! Fick en liten taste av amerikanskt college liv.


Vi började i ett hus. Åt mat och gottade oss. Vi träffade Brandons kompis, Will som from that point praktiskt taget var med oss resten av helgen vilket var grymt. Gick därifrån vidare till ett annat hus precis bredvid, vidare till ett tredje, tillbaka till det första, till en matsal för käk, skippa käket för att gå till ett fjärde hus, ta sig därifrån till Wawa för mat, ta oss tillbaka till dormrummet lagom till runt 4.30 på morgonen.. 

Jag, Viktor och Brandon

Viktor, jag, Will och Brandon. Har en hel del bilder från kvällen men många får nog stanna på mobilen haha.

I ett av husen hade de enorma bord för beerpong för att... Det är college liksom.. Det räcker som anledning... Haha.. 

Behöver jag säga att vi sov gott efter det? Jag har ju knappt druckit i huvudtaget sen jag kom hit till USA. Lite smått här och där men har VERKLIGEN inte haft en natt som denna sen typ.. Studenten? Hade så himla lagom-kul liksom. Det var perfekt! Hela dagen var bara lång och så otroligt grym grym grym! Min första dag i Princeton var mer än godkänd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar