tisdag 3 mars 2015

When we are apart, you'll never be alone

Hejsan där!

Vardagen är tillbaka och det är väl alldeles utmärkt ändå?

Min fredag blev ju strålande bra typ! Jag skjutsade barnen till skolan och handlade sedan allt jag behövde handla för dagen. Tog mig hem och avslutade tvätt och då jag vart klar med alla måsten så tidigt hade jag helt plötsligt en otroligt öppen dag.

Jag gjorde inte så himla mycket utan fick off tidigt då min värdfamilj tog sig ut på middag. Jag blev sedan rund 8-tiden hämtad av Patricia och Bianca (Patricia's värdfamilj's gamla au pair som varit här och hälsat på). Vi tog oss och hämtade Kerstin och sen tog vi oss för att spela lasertag.

Vi hittade något "sista matchen för dagen"-erbjudande och bestämde oss för att köra på det. SÅ HIMLA KUL! 40 minuter som sprang förbi och vi var 37 pers indelade i 3 team. I can't stress it enough, it was a blast!

Vi kom hem runt halv 2-tiden då stället var en bit bort och vi spelade till midnatt-ish och sen fastnade pratandes med några teammates.

Klockan 9 på lördagen så plockade Kerstin upp mig. Vi tog oss vidare till Suné's hus där vi plockade upp henne och Alexandra (en annan sydafrikans tjej). Vi tog oss alla fyra till New Jersey och the Adventure Aquarium.

Fina Philadelphia
Den här tjejen bidrar med så mycket i mitt liv <3
Vi fick se en massa grejer där. Pingviner, stingrockor, hajar, massa fiskar, grodor, mer hajar, flodhästar, mer fiskar, sjöstjärnor osv osv osv.



Krokodil? Alligator? 
Största sköldpadda jag någonsin sett. Såg ut som att skalet skulle brista :O 

De var så söta! Och helt enorma!  
Gulliga flodhästen. Ser ut som att hon ler haha

Alexandra var inte med på bild men hon var också där juu!




Ser ut som en bunt med fullisar haha 

Det var en strålande dag! Vi tog oss därifrån till Ruby's diner där vi hade lunch innan jag blev avsläppt hemma.



Helt slut var jag så tog en liten tupplur innan det var dags att ta sig till tåget och fortsätta därifrån vidare till NY.

Att åka till NY var ett väldigt impulsivt beslut. Det var lite sista minuten sådär men det var ju också strålande bra.

Att söndag eftermiddag ta sig hem från NY gick sådär. När de blir helt crazy och säger hur illa en stor ska bli, då händer absolut ingenting. Nu är de så försiktiga och säger ingenting och då helt plötsligt händer kaos haha. Jag höll på att inte ta mig hem alls... Vägarna var jättetråkiga, för att underskatta lite.

Att komma på bussen var så otroligt desperat. Folk var så så så otroligt desperata. Jag har aldrig blivit så klämd och puttat förr, jag bestämde inte själv vart jag gick utan blev vräkt in i bussen av en ström människor bakom mig, det var helt sjukt. 

En kille kom på bussen som skulle samla biljetter. Det var fortfarande en folkmassa utanför bussen som ville på och när han skulle försöka ta sig av så fick han skrika "MOVE BACK!! MOVE BACK!!!". Det var som krig hah.. Kände att jag hade otrolig tur som ens kom med.. 

Träffade Patricia på tågstationen i Philadelphia och det visade sig att hon hade varit på samma buss och att vi missat varandra. Vi fick skratta lite åt hela händelsen och hon gav mig sen en skjuts hem från tågstation. 

Hennes bil hade stått hela dagen och då det snöat en del i NY så hade det varit underkyltregn i Wynnewood. Vi möttes av hennes bil som var en iskub. Det var Ett tjockt inslaget runtom och vi skrapade allt vad vi kunde. Isen på sidorutorna gick inte att få bort så vi fick öppna dörrarna för att se åt sidorna. Så himla knasigt haha.




Efter ett tag kunde jag öppna rutan men isen stannade som en cool extraruta. Inte något man sett varje dag liksom! 



Sängen var skön igår kväll alltså.

Kidsen hade delay idag så jobbade lite längre vilket helt dödade min dagsrytm haha. Tvätten brukar vara färdig innan 10-tiden men idag blev det istället ett heldagsprojekt. Oh well!

Lite såhär känner jag just precis nu. Men ja.. Life is good. Redo för vår är jag nu dock! Come on! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar