fredag 27 februari 2015

Make it all your own

Hejsan där.

Spännande couple of days jag har haft.

Gårdagen var ju helt okej. Jag fick faktiskt ett väldigt spännande erbjudande igår...

Jag fastnade efter mitt bloggande helt framför datorn igår och forskade mer i skattepapper och annat jox igår.



Det var organiserat kaos men nu vet jag i alla fall mer än när jag började vilket självklart är strålande bra.

Hur som, tillbaka till erbjudandet:

Som vanligt snickrar jag ju sakta men säkert på en eventuell framtid. Jag mailade därför min värdmamma i New York och frågade om ett referensbrev då jag tänkte att det kunde vara bra att ha. På det svarade hon såhär:




Jag har fått frågan typ en biljon gånger. "Åh så vill du stanna här och plugga sen eller?". Amerikaner är väldigt kära i sitt Amerika och tror att alla som kommer hit är på någon slags landsflykt till deras så otroligt bra Amerika liksom... Lite uttröttande att höra det efter ett tag men jag har alltid fetdissat det och berättat att nej det ska jag minsann inte alls det. Jag ska hem och njuta av min otroligt bra och gratis utbildning i Sverige. 

När jag bodde i NY så pratade min värdmamma om det lite då och då också. Vi skämtade mest om det dock. Jag var ju så säker på att jag inte skulle överväga det märkvärt ens. 

Av någon anledning triggade hennes mail helt andra känslor dock. Det var helt plötsligt så otroligt lockande. Något så otroligt alltså... Jag saknar min New York familj otroligt mycket. Nu måste folk förstå och att det är en skillnad på att sakna en sak och ångra en sak. Jag ångrar inte att jag lämnade de, inte det minsta. Det är verkligen en av de bästa valen jag har gjort. De är ju dock min familj. Min familj här borta. På riktigt. 


Jag hålls tillbaka på sisådär 4000 olika punkter dock, så vet egentligen inte hur troligt det är, men... Livet är bra spännande alltså. Man vet aldrig vad som kommer hända. Vad som kan hända liksom. 

Dagen idag har sprungit förbi! Jag har varit på gymmet som faktiskt gick superbra. Tog mig sen hem och fixa innan jag träffade danska Karina på lunch på Panera bread. Broccoli- och cheddarsoppa. Den är SÅ god! Tog mig direkt från lunch till lektion vid 1-tiden. Var klar vid 2.20, hämtade upp grabben vid 3.30. Hem och slöa lite innan jag, min värdmamma och grabben gick ut på middag. Vi fick till en pizzarestaurang med så mycket potential haha. Pizzorna såg jättegoda ut men alla smakade liksom.. Ingenting.

De tog sig hem och jag tog mig och hämtade tjejen efter pjäs träning. Nu har de föreställningar på söndag, måndag och tisdag, sen får hon också komma hem tidigt från skolan. 

Jag har efter det bara kollat upp framtidsgrejer. Skolor hemma, skolor här, skolor i andra delar av världen. Det kliar i fingrarna alltså. Såg också denna på instagram: 


Varje år har de ett årligt kuddkrig på Union Square. En sjukt stor grej. Det är seriöst ett massivt kuddkrig. New Yorkers går all in liksom. Jag älskar New York City. Älskar älskar älskar staden. Blir nästan emotional alltså. Har vuxit fram en så stor kärlek till den betongdjungeln.

Jag vet helt ärligt inte riktigt vad det är jag skriver för något. Det är så mycket tankar och känslor som pågår just nu haha. Veckan har sprungit förbi och imorgon är det redan fredag igen, tänka sig liksom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar