onsdag 4 februari 2015

Käppar i hjulet

Vilken dag det blev!

Jag förväntade mig en smidig, intressant och bra onsdag med... Ovanligt lite jobb, körtest, rensade tänder och bug guys men... Det blev inte alls som man tänkt!

Imorse så mådde inte tjejen bra ALLS. Hon åt men panikade över hur illa hon mådde och stannade självklart hemma från skolan efter det. Det går verkligen runt en massa hemska sjukdomar här omkring. Det är feber och magont och jobbigheter.

Jag skulle ha mitt körtest vid 9.45 och kunde fortfarande ta mig på det. Det var en halvtimme bort så man åkte tidigt och kom dit runt 9.30. Det var en kille som gjorde allihopa. Jag träffade samma kille precis när jag kom till stället där uppkörningen var utan att veta att han var en av testarna liksom. Han sa att "ta det bara lugnt och gör som de säger så kommer allting att bli strålande. Se till att klara det bara för kommer du din andra gång så börjar vi bli väldigt petnoga!". Vi skrattade och höll på innan jag begav mig ut och ställde mig i kö. Man stod sig i en kö typ och blev tagen i turordning och... Jag hade inte mitt test förrän vid 11-tiden. Stackarn rusade från bil till bil och gjorde samma process.

I'll tell you guys att det var hemskt. Man såg alla andra bilister åka iväg och göra sin grej liksom. Jag drack så mycket vatten och ojade mig så när det väl närmade sig mig var jag så nervös och äcklad av hela alltihop. Jag såg kanske 10 andra människors test. Av de så kom person efter person ut ur sina bilar med ett himla ledset uttryck vilket fick mig att panika totalt.



Jag tänkte att "I know this guy! Han är ju jättetrevlig!" men icke sa nicke. Han hoppade in i bilen och hade helt ändrat attityd. Han körde "I'm your examiner, youre not allowed to ask questions, I will tell you what to do and bla bla bla bla".

Testet gick till så att man börjar med att tuta, blinka, vindrutetorka, greja och hålla på. Man åker typ 30 meter innan man kom till en stoppskylt (detta är på ett område som de har satt upp). Man tar en skarp högersväng innan man kommer till alla uppsatta koner där man ska fickparkera. De var som en vägkant där och den fick man inte nudda, skrapa emot, röra på något sätt liksom. Man hade 3 chanser att göra det och... Det gick ju strålande bra tack vare mitt och Kerstins tränande.



Efter fickparkering gör man en u-sväng innan man hamnade vid 2 till stoppskyltar och sen får ge sig ut på riktiga vägar. Där är det lite rödljus, lite svängar, 100 fler stoppskyltar och seeeeeen är man tillbaka. Allting tar typ 20 minuter.

Vad var då resultatet? I failed............. Det sista jag gjorde var att parkera. Han sa att "Well.. Your driving is really consistant. It's good, it was comfortable, your take directions well, you didn't have a problem with the parallel parking, you look over your shoulder before maneuvering bla bla bla". Jag börjar ju självklart slappna av. Sen säger han "Did you see the accident earlier?" och jag sa att "Nej det gjorde jag inte men förstod att någonting var fel för en polisbil var där". Visade sig att en av personerna som hade uppkörning hade krockat in i hans kollegas bil när de skulle parkera. Sen sa han "He didn't use his directioner (blinkers) when he parked, neither did you and because of that I'll have to ask you to come back and redo the test". Jag vart alldeles paff. Jag fick bara ut mig "Really?" and he said "Yes.". Han skrev på ett papper jag hade med mig, gick ur bilen, lämnade papperet på sätet och sa "have a nice day" innan han stängde dörren och gick.

Jag var så frustrerad. Och rätt förvånad. Massa tankar om att jag behövde berätta för mina värdföräldrar osv kom upp. Hur som.. What to do? De var i alla fall väldigt stöttande.



För övrigt så har jag verkligen världens bästa vänner både här, i NY och hemma. Nu var det ju inte så att jag spred ordet sådär jättemycket men mina fina vänner är så himla stöttande.. Jag har verkligen sån otrolig tur! 

Jag tog mig hem och kom hem precis innan noon (12). Bob the Bug guy came by och besprutade huset som han gör en gång var tredje månad. Vid 12 varje onsdag så släpper de också nya tider för uppkörningen så jag kapade en på direkten. 12e Mars är nästa datum och förhoppningsvis så har jag bättre nyheter efter det.

Tjejen mår myyyyyycket bättre och har fått i sig en massa lunch och grejer så vi sitter mest och bara tar det lugnt nu.

Får se vad kvällen bjuder på men jag ska försöka skaka av mig det här nu så får vi se.

Until next time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar