tisdag 24 februari 2015

I can't stay so let me hold you for a little longer now

Vilken söndag jag fick!

Tog mig till King of Prussia minsann och fick framgångsrikt ett par byxor och lite gottigheter från Victoria Secret med mig hem. Win!


Väl hemma så tog jag tillfället i akt och slöade lite. Nian hörde av sig och föreslog att vi skulle ta oss på Froyo-fika. Det säger man ju inte nej till! Tog mig till Wayne för froyo at So Fun Yoghurt, det var verkligen så, så gott!


Jag kunde inte stanna så länge men vi hade det jättebra så länge det varade innan jag tog mig till Kerstin.

Kerstin och jag fortsatte att planera våran episka resa. Lite finsnickring på dagarna liksom. Blir nog hur bra som helst tillslut ska ni se! Vi kan börja boka allt som sisådär 2 månader, då får vi se hur bra det verkligen slutar!


Jag och Kerstin tog oss runt 8.30-tiden till Patricia där Felix (en kille från Tyskland som är Au Pair, min första killaupair!) och Liise (fransk Au Pair) redan var. Vi bänkade oss framför tvn för att spana Oscarsgalan. Fick inte se hela då jag behövde ta mig hem för att klara curfew men det var mysigt. Vi körde lite charader i pauserna, alltid intressant haha.



Patricia har coola typ spegeldörrar på kyl och frys så försökte smyga en bild. Blev på ingenting speciellt dock haha! 

Min måndag var väldigt vanlig. Jobb, tvätt, lektion. Vi pratade idag om abort och droger och vad som händer i ett samhälle när man legaliserar sånt. Abort som ett fall där man fått resultat, droger som ett potentiellt framtida fall då man faktiskt sitter här i USA och dividerar i om man ska göra pot lagligt i fler stater än de två som det är lagligt i nu. Jätteintressant som vanligt!

Tog mig efter lektionen till biblioteket. Jag hade två VIKTIGA saker att göra. Rusade till en dator och fick tag i pre-sale tickets till Ed Sheeran när han kommer till Philadelphia i May!! Jag ska gå med Layma och WE'RE SO EXCITED!!!!!!!



Efter så lånade jag boken vi har i Management. Den är ju svindyr att köpa så känner jag att jag behöver kolla upp någonting så går jag i så fall till biblioteket och kollar. I biblioteket får man låna boken i två timmar om man håller sig inom biblioteket. Trots att jag har tappat så mycket intresse för kursen blir den ju inte roligare för att jag sitter där och inte fattar vad det är han pratar om, därför får man ju göra vad man kan för att hänga med.

Vi hade ett Cluster meeting efter det på Ludington Library som ligger mitt emellan mitt college och barnens skola. Där fick vi våra biljetter till 76ers matchen vi ska gå på i March som ett Cluster meeting. Fick träffa lite nya tjejer så det var gott!

Nu har jag Hockey kvar som jag förhoppningsvis får gjort med Karina i Mars, sen har jag sett mina fyra sporter jag ville se när jag kom hit! 

Efter det tog jag mig till två olika mataffärer för att plocka upp lite saker. Hem efter det för at börja preppa brysselkål till middagen och... Ja det var typ min dag det.

Är inte på Snapchat ofta längre och när jag väl är det snappar jag brysselkål, väääärt! Haha

Plockade upp killen, satt och pratade med min värdmamma medan hon lagade mat.. Hade middag och tog mig efter det till Harcum för att träffa Kas. Det var det!



Tisdaaag.. Klockan är 8.30 och jag ska ta mig till gymmet för att köra Fitness camp med svenska Alex. Är taggad på att svettas lite nu och måste ta vara på det. Efter det blir det Trader Joe's och sen lektion på det.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar