tisdag 17 februari 2015

I promise that one day I'll be around

Måndagar är den dagen så jag liksom arrangerar livet igen. Helgerna är fortast utspritt kaos, sen kommer måndagen och jag kollar över alla mina to-do's och får rull på livet innan nästa helg kommer och man kan vara lite fri igen. Min helg har varit jättespännande!

I fredags så jobbade jag som vanligt innan vi gick ut på middag och sprang och spanade 50 shades of Grey. Jag har läst alla böcker och tycker att de är dugliga. Filmen vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om... Hela grejen är ju väldigt skev liksom, mycket fantasitänk men den var väl okej haha. Svårt att vara neutral när man läst böckerna, svårt att inte jämföra.


I might have mentioned I wanted a dog haha.. Best surprise ever!!

What else? Det var väl en hyfsat tidig kväll. På lördagsmorgonen så vaknade jag och somnade om typ 100 gånger innan jag bestämde mig för att verkligen gå upp vid 11-tiden.

Harcums tjejer hade match vid 2-tiden så jag tog mig dit med Kas. Har aldrig sett tjejerna spela förr men de var faktiskt jätteduktiga och matchen var väldigt bra.


Vi tog oss sen till.. Bertucci's för lunch innan vi tog oss till dormsen igen för att spana filmer. Av någon anledning var jag dötrött efter det otroligt korta dagen så vart lite zone in and out men en av filmerna vi såg var "Django Unchained". Förmodligen den blodigaste filmen jag någonsin sett haha men den var faktiskt väldigt, väldigt bra. Kas berättade en massa om slaveri och historien om det och det gjorde även filmen. Rekommenderar en massa om man inte har något emot en massa blodigheter.

Söndag morgon så hämtade Suné och Kerstin upp mig vid 7-tiden och vi tog oss därifrån till . Destinationen för dagen var New Haven i Connecticut.


New Haven är hemstad för Yale University vilket är ett otroligt prestige universitet här i USA (och resten av världen).

"Ajuste jag behöver spolarvätska". Jo vi ser det Kerstin...


På väg till New Haven ligger fina Rye, jag smsade min värdmamma och frågade om vi kunde komma förbi och vi var så välkomna. Jag kommer nog verkligen aldrig, aldrig, aldrig komma ifrån det faktum att NY med allt vad det innebär kommer kännas som hemma för mig. Jag blir pirrig så fort jag ser NYC's skyline, jag blir lycklig när jag kör på min gamla US1, jag älskar Rye's strand, lilla små-stads Rye, allting där emellan och allting det innebär.

Kerstin har alla bilder men jag kommer att lägga upp de så fort som jag får de.

Att träffa min NY-familj är alltid kul. De skämmer bort mig men en massa kärlek. De skämde bort oss en massa, massa, massa! Vi fick brunch och jag visade tjejena runt i mitt liv innan Pennsylvania. Fick kramas med mina pyren, prata med mina värdföräldrar och mysa med hundarna. Så otroligt mysigt!



Efter ett tag tog vi oss vidare till New Haven. En stor del av New Haven är Yale University och staden är SÅ vacker!!!!! Påminner väldig mycket om England men det är ju också därför området kallas "New England", det var ju dit de kom alla settlers. 

Vi tog oss till Yale University Art Gallery som faktiskt var rätt så coolt. Svinkallt var det också dagen till ära. -11 typ men med vinden kändes det som -26. Lagom promenad väder liksom..... :( 

Tyckte den här såg så himla sassy ut haha!
Vi promenerade lite innan vi bestämde oss för att cruisa runt i bilen för resten av vår sight seeing. Vi hörde om ett berg där utsikten av New Haven var bra då vi försökte ta oss dit men snön gjorde det lite svårt (snö hade de förövrigt massor av där uppe!). 
De har alltid så galna shops för sina college och universitet

Mitt pyre som dagen till ära inte mådde prima men ändå höll humöret på topp

Sista stoppet för dagen blev ett lighthouse. New Haven ligger vid kusten och de hade en jättefin park vid ett lighthouse så vi tog oss dit och tittade. Det var precis i solnedgången och alldeles magiskt! 



Efter det var det dags att ta sig hemåt. Vi stannade till på mitt och Spensers diner i Port Chester, minnen!!!



Seglade lugnt in i sängen vid elva-tiden och sov gott efter det alltså! Mysig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar