onsdag 4 februari 2015

Plugg i paradiset

Livet fortsätter vara sådär fantastisk bra som livet kan vara ibland. Egentligen är det absolut inget som händer, det är helt vanlig vardag. Det går upp och ner precis som vanligt men just nu känner jag att jag uppskattar livet så himla mycket. 


Min måndag var otroligt vanlig med lite inslag av ovanligheter liksom. För första gången försov jag mig faktiskt. Glömde att ställa larm vilket fick mig styr helt panika när min värdmamma kom och knackade på dörren på morgonen. Som tur var så löste sig allt, det var inga större problem och de var väldigt förstående. 

Min värdmamma mådde riktigt pissigt dagen till ära vilket gjorde kvällen lite upptagnare men other than that så är arbetarlivet här väldigt mycket samma-lika.

Bananas planer haha. 

Jag har mitt körtest imorgon onsdag så igår kväll träffade jag Kerstin och vi tog oss ut på parallelparkeringsäventyr. Det gick faktist över förväntan och var egentligen inte riktigt några problem alls så nu ska jag väl vara redo? 

Nathalie, en kompis här som är en jättebra förare åkte dit på att hon körde för fort en kort, kort bit så.. Tydligen är de väldigt, väldigt petnoga då de flesta bilförare här borta faktiskt kör för fort typ hela tiden. Får se hur det går! 

Det blev lite drama imorse då registreringspapperet för bilen hade gått ut och alla papper måste vara giltiga när man har uppkörning. Kag tänkte att "fasen då måste jag boka om och då går det ytligare 1,5 månad innan jag får det där körkortet". Som tur var så hade min värdpappa alltihopa. Jag kunde ta vanen på oljebyte och nu är även deeeen redo för imorgon! 

Tog mig till gymmet igen och körde. Tokbra beslut efter alldeles för lång paus från det. 

Skola efter det. Jag har management prov på torsdag. Ska egentligen inte ha prov då vi Au pairer bara är så kallade "audit students". Det innebär att vi ska sitta med och lyssna men inte behöver göra inlösningsuppgifter, prov eller liknande. Pratade dock med min professor och han sa "well aren't you here to experience the joy of college though?! It's a lot more fun to get the full experience!" och bam så har jag behövt plugga som tusan haha. Då jag inte köpt boken så satt jag mig i biblioteket efter lektionen med Kas. 

Jag tror inte management skulle vara min grej på svenska heller. Och sättet min lärare lär ut på är högst tveksamt.. Förhoppningsvis ger det någonting i slutändan ändå. 

Jag märker verkligen skillnaden mellan ämnen jag gillar och ämnen jag kämpar med. Sociologin kommer otroligt naturligt för mig. Sociologi och psykiatri. Där går min hjärna igång, jag förstår kopplingar och kommer ihåg grejer lätt. Management dock haha. Där har vi en annan historia. Det är väldigt, väldigt luddigt. Mycket ord, fraser och samband som jag har svårt att komma ihåg och det har ju bara gjort det mer självklart för mig vad jag egentligen borde syssla med. 

Nu på kvällen så träffade jag Cameron efter alldeles för långt avbrott. 



Vi träffades som vanligt på Starbucks i Bryn Mawr och bara pratade. En fransk tjej som hette Marie kom förbi efter ett tag och hon var så himla gullig! Hon bor även typ 5 minuter ifrån mig. Strålande bra ju! 

In honor of Valentine's Day coming up! 

Nu blir det sovdags och mental prepp för körtest imorgon. Vi får se hur det går!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar