torsdag 19 februari 2015

I don't know how to stop or slow it down

Hejsan!

Den här veckan har SPRUNGIT förbi. Det är redan torsdag, jag ska strax starta min dag på riktigt och ta mig till gymmet men innan så tar jag det lite lugnt sådär.

Jag hade ju en massa planer igår. Det ändrades lite sådär. Kas mådde inge bra och frukosten blev ombokad så istället för att ta mig till frukost så åkte jag och handlade kyckling- och nudelsoppa, Advil (alvedon) och chockladmjölk och gav honom. 

Hade sociologilektion där vi pratade om skilsmässa. Vi pratar alltid om rätt så intressanta saker men fy vad deprimerande det var att prata om det alltså. Jag är super corny och bryr mig liksom så berättar min lärare att 50% av par som gifter sig i USA statistiskt sätt skiljer sig eventually.. Whats the point haha?

Hade lunch med Nian efteråt. Vi tog oss tillbaka till SweetGreen för lunch! Det är ett riktigt typ.. Earthy place alltså. Sallader med en del grejer jag aldrig hört talas om haha men det är faktiskt gott!


Efter vår lunch tog jag mig hem för att preppa lite innan det var dags att plocka up killen på skolan. Vi tog oss hem och umgicks lite innan jag hjälpte min värdmamma med mat och sen hämtade tjejen. Middag på det och sen tog jag mig till Harcum igen för att umgås med sjuklingen. Blev mest massa prat om livet allmänt. Det är ju så bra ändå. Liksom.. Det behöver väl inte vara någonting speciellt för att det ska vara bra? Jag är bara så glad för att jag får umgås med människor jag tycker om varje dag. För att jag har de bästaste vännerna någon kan önska sig hemma i Sverige och för att livet i allmänt är så bra.

Många har sett att jag satt ihop ett America-album på Facebook. Tanken var att jag skulle starta det i början och fylla på det allt eftersom med bilder. Det tog minsann 15 månader innan det blev verklighet men nu är det uppe. Folk har hört av sig och sagt "jag visste inte att du lämnar redan!" - det är inte sant haha. Jag är fortfarande kvar fram tills Augusti so I am not going anywhere for a while!

Att kolla igenom albumet gör mig alldeles galen. Herregud vilken tid jag har haft här. Det är ju galet! Vad jag var varit med om, vad jag fått uppleva, vilka människor jag har fått träffa. Helt otroligt ju! Jag har sån otrolig tur. På riktigt!



Idag känns det också lite extra mycket i hjärtat.. Idag känner jag mig lite extra halv. Du fattas mig...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar