söndag 22 februari 2015

I know there are some things we need to talk about

Hejsan där!

Lite early Sunday-update!

Jag har haft en rätt så mysig helg måste jag säga. 

I torsdags så textade min värdmamma mig:

Jag ringde upp direkt och hon berättade att hennes bil hade pajat. Slutade med att jag hämtade upp henne i Conchocken (namnen på ställen här omkring alltså...) ca 30 minuter härifrån. Vi tog oss och handlade matvaror och hamnade sen hemma. 

Jag lämnade nästan direkt för att träffa Jaqueline på Ruby's Diner där vi hade milkshakes och pratade livet. 


Behövde sen stressa till min lektion vid 1 och när den var färdig vid 2.20 så skyndade jag mig till King och Prussia mall där jag köpte en rubikskub formad som en triangel åt mitt värdbarn på min värdmammas begäran. Efter så var det dags att hämta killen på skolan för att starta dagen som vanligt. 

Torsdag kväll stannade jag för en gångs skull hemma. Första kvällen på länge som jag inte gav mig ut på. 

Jobbade till senare i fredags. Min värdmamma bar sig av till Santa Monica, CA fredag morgon över helgen så hela helgen innehöll extrajobb.

Min värdpappa frågade mig när han kom hem om vi kunde ta oss och hämta min värdmammas bil som var fixad och det sa jag ju självklart inte nej till. 

Från Conchocken tog jag mig till Harcum för att släppa av mjölk hos Kas. Tog mig sen för att hämta upp Angela och vi tog oss till Snap Custom Pizza. Så jäkla smart ställe!!! Man gör sig egna pizza liksom. De har liksom typ 5 olika såser, 8 olika oster, 5 olika protein och sen massa, massa olika grönsaker. Allting kostar lika mycket så det är bara köra. Jag hade en pizza med pesto, mozzarella, pepperoni på halva och kyckling på resten, paprika, brysselkål, ricotta, ruccola.... I don't even know men den var himmelsk haha! Kommer absolut att gå tillbaka dit! Vi hade till och med en dessert pizza efter. Nutella + banan, yum.


 
Grejerna vi äter ibland alltså... Gymmet kallar! Vi stannade där till stängning och tog oss sen hem för lite uppskattad sömn :) 

Lördagen, som skulle vara min jobbdag blev lite annorlunda. Visade sig att min värdpappa hade tagit fel på dagar. Han skulle vara jour nästa helg och inte denna. Slutade att jag nästan var helt ledig som vanlig. Jag hjälpte till lite med frukost på morgonen men sen tog de sig iväg till en bar mitzvah. Jag skypade med Sverige en lång stund (myspys!) och fixade ihop lite grejer allmänt. 


Hemma här. Öppet koncept liksom! 

Jag tog mig till Kerstin vid 12.30-tiden. Fick äntligen träffa den sjuklingen igen! Hon har haft halsfluss så har inte träffat henne på hela veckan. Vi tog typ 30 minuter till att planera våren resa nere i söder och kom fram till så himla mycket. Det kommer vara helt galet!!!!! Jag är så taggad. Äventyr med den här tjejen är alltid Perfect 👌



Harcums herrar hade sin sista hemmamatch vid 2-tiden så jag tog mig det. Helt ärligt dock. Vid den här tidenvar  vägarna väldigt, väldigt dåliga. Det snöade rätt så mycket och.. Såhär illa vägar har jag nog aldrig kört på typ ever. Man gled runt och kaousade och på vägar där det vanligtvis är 55km/h körde all trafik 25km/h. Jag skämtar då inte. Alla körde 15 mph.. Jag kom hur som helst fram tillslut. Matchen vann de även med 2 points (83-81). De är rankade 10 i nationen, tycker det är rätt så coolt.

Jag träffade Alona (klasskamrat från management), Nian (hon jag lunchat med några gånger), Angela (från pizza dagen innan), Jana (Angelas kompis), Patricia (PATRICIA!) och Patricias klasskompis. Det var kul! 





Skulle till Chipotle med Kas efter men det blev aldrig av. Vägarna var så illa och hela situationen bara sög. Såg till att krypa hem istället vilket var kämpigt men gick.


Mina hjulspår. Såg ut som att jag var enda bilen som kört på hela dagen och få sa min värdpappa att de redan rensat vår gata en gång. 



Väl hemma så skulle jag jobba på kvällen då min värdpappa var på Bar mitzvah party. Såg till så att alla åt och sen kollade jag Friends med värdtjejen. Bra kväll!

Söndag morgon nu och jag har absolut ingenting planerat. Tanken var ju att jag skulle jobba idag, det är ju inte fallet längre så tänkte försöka få in lite shopping dagen till ära och sen får vi se. 

Until next time!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar