måndag 2 februari 2015

helgen i all sin prakt

Halli hallå!

Ännu en helg är förbi och även denna har känts så himla lång.

Jag blev off tidigt, tidigt i fredags och hamnade därför på Harcum igen och pratade med Kas och tjejerna. Det var himla bra grejer. Tog mig direkt därifrån till Narberth där Kerstin väntade och vi tittade på bio. Vi såg American Sniper. När jag tidigare på dagen var i matbutiken och träffade Q (en kille som arbetar där som man lärt känna då jag är där och springer hela tiden) så sa han att filmen var SÅ bra. Filmen VAR bra men oj, oj, oj så intensiv. Och väldigt mycket från ett Amerikanskt perspektiv. Det var ju såklart meningen men.. Ja..

Lördag morgon klockan fem på morgonen så tog jag mig ut genom dörren där Kerstin och Patricia väntade. Vi började våran resa västerut till Harrisburg som är Pennsylvanias huvudstad.





Vi kom dit tidigt på morgonen och fick verkligen se Harrisburg från en väldigt väldigt bra sida. Det var en liten och trött stad men så himla vacker!

Välkomnades med bästa tänkbara ljus. 

Temperaturen var sisådär... SVINKALLT! Vi joggade från ställe till ställe för att hålla värmen, det var isande, bitande, ilande kallt verkligen och då det var så tidigt och inte mycket var öppet så tog vi oss vidare rätt så fort.

När jag pratade med Alex sist så pratade vi om Colleges around here då det finns en hel del och han sa att Penn State college var lokaliserat pretty much i mitten av staten Pennsylvania så vi kollade upp det och det visade sig att vi åkte rakt igenom det. Vi bestämde oss därför att ta en titt på Campus och omgivningen och det var ju en strålande bra ide!



Stora College här i staterna är en big deal alltså! Här var det som en liten stad helt till och för Penn State College. De har även sin egna fotbollsarena (och nu pratar vi ARENA här), isrink, baseball field osv osv osv osv.







Vi hamnade tillslut i Pittsburgh och började uppe på ett berg som heter Mount Washington. Uppe på berget så hade de en utsiktsplattform som var spektakulär. Pittsburgh har en massa berg och floder runt omkring sig och hela bilresan dit var ett fint vinterlandskap. Kerstin har bilder jag förhoppningsvis kommer få som ger allt det vackra lite mer rättvisa.



Solen var snäll och sken oss rakt i ögonen oavsett hur vi var vinklade haha. Därför blev bilderna inte så himla lovande alltså! 


Vi tog lunch på Subway där vi frågade arbetarna där vad vi inte fick missa nu när vi var i Pittsburgh och de gav oss lite alternativ. Familjen Heinz (bl a känt för Heinz ketchup) startade typ upp sitt förtag i Pittsburgh så de hade kyrkor, arenor och byggnader döpta efter de. Pittsburgh är också känt som typ.. "The City of Steel" eller något liknande. De har en massa coola broar, massor med berg och också en massa tunnlar. Väldigt, väldigt olika från Philadelphia på det sättet hah.

Vi tog oss ner från Mount Washington och tog oss Downtown för att kika lite. Efter ett tag hamnade vi i ett område som kallades "The Strip". Det var en gata spetsat men en massa olika butiker. Rätt så mysigt trotts att det var kallt och det var en massa människor som sprang omkring där.

Vi hamnade i en ostbutik som luktade precis som mitt och Tuvas projektarbete haha!! Fick såna nostalgikänslor!

Vi tog oss förbi Pittsburgh University med hela det Campuset (oj vad mycket skolor vi kollar in på vår fritid alltså haha!) och.. Fick lite mer grejer på vägen som var bra.

Kyrka som påminde mig en MASSA om Rockefeller center haha! 
Patricia skulle upp tidigt och åka skidor så det blev en rätt så tidig hemfärd men det var verkligen en jättemysig trip till ett kallt Pittsburgh.

Min värdmammas syster var på besök och för några veckor sen fick jag i uppdrag att lämna tillbaka ett par skor åt henne på King of Prussia mall. Vet inte om jag skrev om det här i bloggen men det var en väldigt intressant resa haha. Fick hur som helst äntligen träffa henne på söndagen då jag var borta fredagkväll till sent och sen hela lördagen från tidigt till sen.

Hon jobbar som en dermatologist (huddoktor (?)) och.. Jag blev så förvånad. Hon var några år yngre än min värdmamma så hon måste ju vara typ 40 någonting men SHIT! Hon såg ut att vara typ 25 eller någonting sånt. Vem visste hur mycket end hud gjorde för ålder. Hon var hur som helst HUR TREVLIG SOM HELST.

Hela familjen satt och åt frukost och spelade spel innan lite bakning och annat fix blev gjort. Dagen rann på och jag fick ta det lite lugnt innan Kerstin kom och hämtade mig och vi tog oss till TJ-Maxx och Dollar Tree (vårt vanliga häng typ haha!).

Efter det tog vi oss till Harcum där Kas och Nick väntade och de hade fixat jättebra för SuperBowl. Seattle Seahawks fans var vi allihopa typ. Matchen var sådär alltså. Hade önskat lite mer action... Väldens skit slutade det ju med sen. The worst interception in SuperBowl history är vad de säger. Skit alltså.....

Självklart Seahawks.. Blev ju tyvärr inget med det :( 




De satt sig närmare och närmare och närmare när det blev massa knas som hände haha

Kerstin fick en rundvisning i alla rummen innan vi behövde ta oss hem för min Curfew.

Min helg i stora drag typ. Alltid någonting som pågår nu för tiden. Utan att skämta haha. Nu får vi se vad veckan har att bjuda på. I'm excited.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar