fredag 6 februari 2015

du skapar din egna lycka

Kanske är det för att jag lagt av mig gammalt bagage. Kanske är det för att jag har världens bästa vänner världen över. Kanske för att jag är blessed med en familj som stöttar mig både på avstånd och tätt intill. Kanske är det för att jag är hög på livet allmänt. Jag vet inte vad det är men jag har varit i ett sånt lyckomoln på senaste. Allting känns så himla bra.

Egentligen så har ingenting ändrats. Jag gör ingenting speciellt. Jag tvättar, springer till matbutiken,  kör bil, springer ärenden, träffar vänner och pratar och diskuterar med min värdfamilj precis som vanligt men... Det känns bara så himla positivt omkring mig just nu. Självklart så gottar jag mig i känslan och bara mår.

De besvikna känslorna efter körtestet höll inte i sig en lång tid. På kvällen träffade jag Kas och han piggade upp ännu mer.

I torsdag pluggade jag hela morgonen innan jag hade mitt management prov. Tror faktiskt att det gick strålande bra även fast jag känner att jag inte kan någonting.



Ibland tänker jag att det är slöseri på energi att lägga ner så mycket tid på att plugga för ett bra betyg som jag ändå inte kommer hjälpa mig i framtiden (vi får inte officiella betyg, bara ett papper som säger att vi varit där). Sen tänker jag andra gånger att det faktiskt är hur bra som helst ju! Jag kommer inte alltid att plugga kurser som jag tycker om eller ens har lätt för. As bra med en kämpig kurs ju som träning liksom! 

Igår kväll så träffade jag Patricia och Kerstin. ÅH vad roliga de är alltså! Vi satt helt enkelt och spelade spel hela kvällen. Supersimpelt men det behövs inte mer än det. 3 trötta tjejer och påhittiga hjärnor. Gillar de tjejerna såå mycket och de bidrar alltid till min vardag!

Ihop blev vår bas för kvällen. Så himla konstigt egentligen hah
Jag är ju nuförtiden ett stort fan av Fredagar! Ingen skillnad på denna. Jag är så redo för helg och roligheter! Har varit en busy, busy day today men mathandling, tvätt, möte med Q och kemtvättsspringande men det har gått så bra så! 

Får avsluta detta men att jag mer och mer börjar tro att man till stor det väljer sin egna lycka. Det händer ständigt grejer som gör det svårt att vara lycklig. Det är också så att det inte alltid är lätt att göra "rätt" beslut men... Just nu, just precis nu så är jag så otroligt lycklig. Och jag gottar mig självklart i känslan. 



Blir nog som vanligt, att jag inte har tid att blogga under helgen så vi hörs på måndag! Until next time. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar