tisdag 17 februari 2015

I'll keep you save, I'll keep you sound

Så.... Idag är det fettisdag i Sverige och jag cravar en semla. Eller egentligen någonting svensk i allmänt. Farmors köttbullar? Någonting yummy liksom!

So.. What is up? Igår var det Presidents day. Önskar jag kunde berätta någonting om den men fanns absolut ingenting att säga förutom att kidsen var off från skolan. Märkte inte av den alls. Jag hade till och med lektion som vanligt vid 10-tiden.

På sociologilektionen så fick vi tillbaka våra prov som vi skrev förra onsdagen. Här i USA räknar de de flesta prov i x an 100. Man räknar procent liksom. Jag fick 92 av 100 vilket landade på ett A. Mitt första betygsatta prov i USA och man fick minsann ett A. Nöjd och belåten!



Här tar så många elever alla sina anteckningar och prov och grejer med bläckpenna. Jag provade det men det är fasiken inget för mig... Man kan ju inte göra misstag eller ändra om eller någonting haha.. 

Tänkte försöka att lokalisera er lite.



Jag bor i Wynnewood. Vägen med en 1a på kallas "City line avenue" och är stadsgränsen till Philadelphia. Vi bor cirkus 5 minuter ifrån City line avenue så väldigt nära. Både mitt college (Harcum college) och barnens skola ligger i Bryn Mawr så dit åker jag en massa massa. Det är cirkus 15 minuter härifrån utan jobbig trafik. Det är sjukt, sjukt, sjukt många au pairer häromkring men de jag umgås mest med, Kerstin och Patricia främst, bor hyfsat nära. Patricia bor här i Wynnewood och Kerstin bor i Bala Cynwyd. Det är en massa små towns som växer in i varandra, man åker ut ur ett town och befinner sig redan i nästa. 

Sprang och handlade igår eftermiddag på min värdmammas begäran. Trader Joe's (som ligger i Ardmore höhö) var helt urplockad då folk gör sig redo för "stormen". Jag blir så himla trött på alla stormvarningar... Så himla mycket dramatik. Amerikanare är som en skvallerblaska när det kommer till vädret.. 

Igår kväll så träffade jag Patricia. Vi började med att träffas på Starbucks i Bala Cynwyd. Efter ett tag bestämde vi oss för att ta oss till Harcum's basketmatch. Vi hann med sista 1,5 minuten hahaha... Hur som.. Vi pratade lite med Kas och andra människor efteråt innan vi begav oss till Dunkin Donuts på andra sidan gatan och fortsatte våra fina diskussioner. Så himla bra tjej alltså! Efter det var det dags att ta sig hemåt.

Idag vaknade jag till fina e-mail. 



Fick sova lite längre innan jag tog mig upp vid 8-tiden. Nu sitter jag bara här och väntar på hungriga kids så man får preppa frukost sen får vi se vad resten av dagen bjuder på. Dagar då de är hemma från skolan blir så himla annorlunda. Jag jobbar till lika sent som vanligt så det blir som en dag så man bara är låst hemma typ. Kerstin har halsfluss så ville springa dit med isglass och idag är det Kas' födelsedag och jag har blivit så överraskad med grejer så ville ju göra något tillbaka. Får se hur det blir det det nu.... 

Until next time. Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar