onsdag 18 februari 2015

Right now it's pretty crazy

Hejsan! 

Här sitter jag runt 8-tiden en onsdagsmorgon och firar att kidsen är tillbaka i skolan! Det var ju på tiden kan jag tycka haha. 

Igår var en rätt så händelselös dag. Mina kids gillar liksom att spana serier och grejer och mina värdföräldrar är för det mesta ok med det så det är inte så mycket som pågår heltiden. Jag får dock otroligt dåligt samvete när jag sitter och gör mina egna grejer när jag borde jobba så jag satt mest och bara tittade ut genom fönstret bored out of my mind!

Vid 12-tiden så tog vi oss alla fyra (min värdmamma, mina två värdkids och jag själv) ut och skottade uppfarten. Vid den tiden hade solen gjort det mesta jobbet men vi hade kul i alla fall. Eller... Ja i alla fall jag och min värdmamma. Kidsen har väl haft det roligare haha.

Jag hade management vid 1-tiden och känner hur jag börjar tappa hoppet helt när det kommer till den här lektionen. Jag tror helt klart att det skulle vara jätteintressant med management men den här läraren.. Det blir liksom inget flyt eller engagemang någonstans. Lektionerna är 1 timme och 20 minuter lång. På sociologin så slutar vi alltid typ 15-20 minuter tidigt men har alltid varit superproduktiva och liksom lärt oss någonting nytt efter varje lektion. Management å andra sidan.. När jag kommer ut från den lektionen är jag, och övriga i klassen bara mer förvirrade, omotiverade och ostrukturerade än innan... Baah... 10 veckor till, let's go! 

Efter lektionen kom jag hem och hade en sen lunch med kidsen. Vi spelade ett spel som hette Life. Man började i College och skulle ta sig igenom livet ända fram till pensionen. Massa obstacles och liknande och den som hade mest pengar i slutändan vann. Faktiskt jättekul haha. Vi körde Heads-up igen efter det innan det var dags för redig middag.

Märkte först nu hur fruktansvärt dålig den här bilden var haha..



Efter middagen tog jag mig till Harcum och träffade Kas. Det var hans födelsedag och tjejerna (Britney, Anna och Jamie) hade fixat jättefint i hans rum. De hade klippt ut stora "Happy Birthday Kazdan"-bokstäver och skrivit eller ritat någonting som är typiskt honom i varje bokstav. Jättekul att se!

Tröttig tog jag mig hem strax efter 10-tiden och.. Där var min tisdag slut.

Idag har jag frukostplaner med samma tjejer som thaimaten förraveckan, sen sociologi-lektion,  sen lunchplaner med Nian innan lite fritid eller gym(?). Jobb efter det och ja.. Sen får vi se vad resten av dagen bjuder på. 

Sitter förresten här och kollar in skattepapper. Vi au pairer måste betala skatt i April och... Jag fattar ingenting... Kolla det här liksom:


Vafan :( ...? 

Har världens goaste hund i min säng nu också. Är som en extra person i sängen typ. Så värt det haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar