torsdag 12 februari 2015

we're on a roll

Hejsan där.

Ännu en gång är man tillbaka med ett desperat försök att komma ikapp. Denna vecka har varit rätt så crazy. I'll spare you from the details. At least some of them.

Igår fick jag världens jäkla överraskning!!! Jag kanske borde börja med att ge lite bakgrundsfakta dock. Jag har pratat en massa med Kas, en kille i min management klass. Vi har pratat om livet i allmänt, om framtid och förflutna, om drömmar och mål, om allt där emellan. Jag uppskattar verkligen människor som det går att prata med. Jag har en del fruktansvärt bra människor i mitt liv, och ett exempel är här.

Hursom! Ibland kan jag få en känsla att jag inte riktigt är tillräckligt när det kommer till vissa grejer. Det kan var lite vad som helst egentligen men jag känner att jag brister. Just det här har vi pratat en massa om. När jag kom till min bil efter mitt sociologiprov så trodde jag att någon hade lagt skräp på min motorhuv. Det visade sig att det var så långt ifrån skräp som man kunde komma. Där var en av de finaste överraskningarna ever. Vissa människor är verkligen guldvärda. Här har vi en väldigt speciell sådan.


Efter megachocken från överraskningen hade lagt sig så tog jag mig till Narberth för thai-mat med tre tyska tjejer, svenska Alex och en fransk tjej. Det var hur trevligt som helst och maten var hur god som helst.



Narberth är verkligen ett jättegulligt småsamhälle här. Två huvudgator med massa små restauranger, butiker och även en biosalong. Vi tog oss efter vår lunch till en Farmers market där de hade supersöta och yummi desserter. Illa illa!





Idag träffade jag svenska Alex på gymmet. Vi körde "Cardio Kickboxing" som faktiskt var jättekul. Kändes som en rätt stabil helkroppsworkout så vi får se hur kroppen mår imorgon haha. Har verkligen bestämt mig för att köra fler pass nu. Detta var ju inte så himla farligt. Då Alex är svensk så kunde man ju faktiskt prata svenska idag, helt ovant! Så himla knäppt känns det. Helt plötsligt så började en annan kvinna från Göteborg prata med oss. Världens är bra liten ibland alltså.



Idag har varit konstant springande! Hade en bättre utsikt på köksön imorse dock!



Jobb imorse, springa ärenden efter det, gym, springa till kemtvätten, handla blåbär, hem och duscha, åka till skolan för lektion, köpa skor åt mitt värdbarn, tanka bilen, och sen äntligen hem för att andas. Känner att just precis nu verkligen är första gången jag sätter mig ner och bara tar det lugnt idag. Kanske därför en jobbig huvudvärk slog mig som ett baseballträ när jag var ute och sprang ärenden innan.

Business 109: Principles of Management

Jag har varit ute varenda kväll den här veckan vilket har resulterat att det blivit lite senare kvällar. Igår träffade jag Patricia och vi bara pratade och pratade. Hon piggade upp mig en massa och jag träffar henne igen idag med Kerstin. Ska bli guld att få umgås med de båda igen.

Imorgon är mina kids off från skolan. Det är de även på måndag så det blir något längre dagar där men annars så ska det nog bli bra. Lite sömn på det här och jag kommer att må strålande haha.

Until next time. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar