onsdag 11 februari 2015

slappande, återbesök, bio i massor och snow tubing!

Hejsan hallå.

Helgen som passerade var lite snabb och långsam om vartannat. Känns som att jag jobbar konstant på att komma i fas med den här bloggen haha!

Min fredag var himla busy alltså. Jag gjorde tvätt, handlade, tankade, sprang till kemtvätten, träffade Q från Trader Joe's, handlade mer, sprang fram och tillbaka konstant innan det var dags för kidsen att bli upphämtade vid 2-tiden.

På kvällen hade vi gäster så jag hjälpte min värdmamma att fixa med det. Jättemysigt var det faktiskt! Det var en mamma som kom över med sina 4 barn. En av hennes tjejer var jättegosig så jag fick en supermysig eftermiddag. Fick mig att sakna mitt gostroll i NY en hel del haha.

I miss you nugget! 
Tog mig efter det till Harcum och bara spenderade kvällen där. Kommer inte ens riktigt ihåg vad vi gjorde. Bara umgicks?

Lördagen började SÅ HIMLA SLÖTT! Herregud. Så oproduktiv har jag inte varit på ett bra tag. Hodaya, en israelisk tjej som jag umgicks en del med i början när jag precis kom till Wynnewood, PA var här i helgen.

Hennes familj här i Wynnewood kunde inte behålla en au pair längre så hon behövde flytta och hamnade då i New Jersey. Nya familjen funkade inte bra dock och nu så har hon bestämt sig för att åka hem. Hon åker hem om 2 veckor och kom tillbaka för att besöka i helgen.

Hodaya och jag när vi lärde henne att åka skridskor! 

Jag plockade upp henne runt 4-tiden och vi tog oss till King och Prussia för att kolla bio. Enda filmen som funkade någorlunda bra tidsmässigt var 'Paddington'. Den var faktiskt väldigt gullig haha. Kerstin och Patricia gillade den inte alls så jag förväntade mig en riktigt ovärd film men så illa var det ju inte! Lite positivt överraskad i alla fall :)

Jag och Hodaya gick på en promenad efter det och hade verkligen SÅ himla mycket att prata om. Tiden sprang iväg och vid åttatiden släppte jag av henne hos en kompis där hon skulle spendera natten. Tillslut så hamnade jag på Harcum ännu en gång med klasskompisar och umgicks. En slö men okej lördag.

Söndagen började tidigt så danska Karina kom och hämtade upp mig och Kerstin. Vi skulle på Snow tubing med vårt cluster! Vi hämtade också upp en tjej från Sydafrika som hette Suné (Suney). Hon var verkligen hur snäll och rolig som helst! Hon åker hem om 2 månader och jag känner verkligen att I've been missing out!

Bilturen var ca timmen lång och vi kom fram till en stor kulle haha! I svenska mått så var det kanske inte ett BERG men det var definitivt dugligt för dagens agenda!





Det var rätt mycket folk som skulle snow tuba när vi kom dit. Efter circa 4 personer så brast helt plötsligt linan till liften. De sa att "vi måste be er att gå tillbaka till stugan medan vi fixar det här". Vår vanliga tur typ.. Vi vägrade att gå in dock då vi inte ville hamna längst back i kön så vi stod och väntade. En och en halvtimme senare var det fixat och vi var on a roll!


Vid det här laget så hade många blivit så irriterade att de hade hyrt skidor eller bett om pengarna tillbaka så kön var lite kortare vilket var en win.






Jag har aldrig snow tubbat förr men OJ vad kul det är! En sån himla rush! Man kom upp i en sån himla hastighet och man var allover den där banan och det var så kul! Kerstin tappade sin hatt efter första omgången och vi hade som mål att fånga den varje gång vi körde ner. Lättare sagt än gjort visade det sig att vara då man kom upp i en sån otrolig hastighet och inte alltid hade superkontroll över vart man var på banan.

Efter typ åtta omgångar utan framgång så hade någon annan lyckats fånga den istället haha. Vi snow tubbade till runt halv 1-tiden och hade sååååå himla kul!



Suné och Kerstin filmade tillochmed när vi var påväg neråt. SÅ HIMLA ROLIGA videos men jag har de inte nu tyvärr. Får se om jag kan visa i framtiden. 

Det här vill jag definitivt göra om så får kolla upp om det finns någonstans i Sverige men det är jag övertygad om att det faktiskt gör. 

Min värdmamma kör STENHÅRT på det här med att jag är svensk. Hon säger alltid typ: 
VM: "Angelica, är det kallt ute?" 
Jag: "Ja, det är kallt ute"
VM: "Till och med sett från en svensks perspektiv?!" 

Eller om vi vänder på det: 

Jag: "Är det kallt ute?"
VM: "Njaa.... Alltså... För mig är det kallt, men du är väl van med det!"

Jag: "Jag har aldrig snowtubat förr"
VM: "VA?! Vad är du för svensk som aldrig snowtubat förr?!"

Hon drar massa såna grejer hela tiden ;) Man är ju en viking liksom haha! 




Efter var våra fötter fryssna och vi väldigt trötta och hungriga så vi tog oss till Panera bread. SÅ gott. Liksom verkligen yum yum yum. Den broccoli och cheddar-soppan alltså. 
Fick inte ens en bild på maten från början. Var alldeles för hungrig haha!
Så värt det! Blev avsläppt hemma efter det och efter en dusch var man människa igen. 

Tackar för denna dagen fina tjejer! 
 Min söndag slutade faktiskt inte där! Jag tog mig ut igen, förbi Harcum en snabbis innan jag tog mig tillbaka till King of Prussia. Träffade Layma, Stephanie och deras vän Rebecca för att spana in "Seventh Son". Oj vad konstig film.. Jätteknäpp.. Jag var egentligen alldeles för trött och sliten och filmen var konstig haha.. Jag tog mig i alla fall igenom det med de innan jag tog mig hemåt!



Until next time. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar