fredag 30 januari 2015

Crazy weekend coming up!

Hejsan!

Då kidsen har varit hemma så mycket på senaste så känns det inte alls som att det faktiskt är fredag idag men jag bara tackar och tar emot.

Igår kväll skulle jag träffa en tjej från mitt cluster, Liis från Estland och spana in Harcum när de spelade basket men... Det blev inte riktigt så då hon behövde stanna längre och jobba. Jag tog mig i alla fall dit då jag på dagens management lektion pratade med lite andra tjejer som skulle gå.



Jag kom dit lite efter matchen startade och då tjejerna inte var där (Alona från Ukraina och två andra tyska tjejer) satt jag mig vid Nick som är en kille på skolan Kas presenterat mig för. Han läser mode och design på skolan och är verkligen super duper snäll.

Matchen vann de med 30 poängsskillnad så det var.. Ja en bra match helt enkelt!

Som ni ser är de överlag inte så himla dåliga haha...
What else? Vi tog oss till dormsen efteråt. Alona och hennes vänner tog sig hemåt och jag följde med Nick och Kas till Brittany's och Jamie's rum och fick mig en titt där. Det var VÄRLDENS skillnad från t ex Kas' rum och de hade faktiskt gjort det riktigt, riktigt mysigt och lyxigt.

Jag kan inte riktigt föreställa mig hur det är att bo i dorm. För många är det första gången de liksom bor utanför sitt egna hem och.. Det är som att bo med en massa av ens kompisar i samma byggnad (det är ju faktiskt precis så det är) men samtidigt så.. Kommer man ju aldrig därifrån. Jag kan inte bestämma mig om jag är avundsjuk eller inte. Det är kul att vara där ibland dock :)

Tog mig efter det hem för att klara curfew och idag är det som sagt Fredag! :D

Ska förhoppningsvis på en tidig bio med Kerstin ikväll innan en massa sömn då vi tar oss till Pittsburgh imorgon. Patricia kommer med oss på Epic roadtrip number 2 och det ska bli så kul!! :D

På söndag är det också SuperBowl. Jag har väl lite olika alternativ på hur jag ska titta, vi får se hur det slutar men jag vill uppleva deeet! De visar det på skolan och jag tror att det kan bli roligast rent upplevelsemässigt men.. Kerstin vill också se och jag vet inte om hon ver vill see det själva.. SÅ vi får se helt enkelt :D!

Until next time amigos! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar