torsdag 29 januari 2015

Otaliga bollar i luften

Halli hallååååååååå!!

Livet är bra crazy just nu alltså. Det bara rullar, och rullar, och rullar.. And I am definitely enjoying myself!

Jag har sakta men säker återhämtat mig efter söndagen. I måndags så snöade det lite mitt på dagen och kidsen got off school early.

I tisdags skulle det ju vara dagen efter den FRUKTADE stormen men fy vad överdrivet det var. Kollade ut genom fönstret på morgonen och såg till och med ren gata..

Kvällen innan hade det varit katastrofvarning i NY som är 2 timmar bort. Det var 30 minuters köer för att ens komma in i matbutiker där hyllor var totalt rensade på mat då folk hade stockat upp. Efter 11 på måndagskvällen fick inga andra fordon än emergency vehicles vara ute på vägarna och.. Det var kaos.

Dagen efter på BuzzFeed
Summan av kardemumman var hur som helst inte så illa som de hade förutspått. Inte alls haha.

På tisdagen var barnen i alla fall hemma från skolan. Även min lektion var inställd på grund av vädret.  Det var en rätt så långsam morgon då de gillar att dega i sängen (skillnaden på de och min 7-åring i NY haha). Vi lekte lekar, typ som heads-up. Jag vet inte vad det heter i Sverige men det finns hur som helst som en mobil-app.

En håller mobilen mot pannan pekandes utåt. På mobilen är det ett ord och det är upp till andra människor att agera ut det här ordet på något sätt så att du fattar vad det är. Det. Var. SÅ. Kul! Haha. Jag diggar helt klart att ha äldre barn ibland då kul för de och kul för en själv kan överstämma ibland. Vi körde det några omgångar innan killen tog sig ut för pulkaåkning med en kompis och kvar var jag och tjejen och vi bara.. Gjorde vad du vanligtvis gör. Jag vet inte riktigt. Pratar, sjunger, grejar.. Fick även henne att träna lite (väldigt uppskattat av hennes föräldrar) medan jag läste ut en bok som hon ville att jag skulle läsa.

På kvällen så hämtade Patricia upp mig och vi tog oss ut för egen pulkaåkning! Det var SÅ kul! Haha. Det var mörkt så en såhär fin bild fick jag:




Patricia filmade i alla fall även fast man inte riktigt kunde see men det var hur kul som helst!

Vi träffade Kerstin på Giant på kvällen (nu menar jag verkligen seriöst att Giant är som ett Ica Maxi. De har ett ställe där man kan sitta ner och äta typ och DÄR träffas vi väldigt ofta haha.. Det är kanske lite sorgligt egentligen? Men vi har verkligen så kul varje gång, det behövs inte mycket med de här två tjejerna alltså!). Vi bara pratade, pratade och pratade som vanligt innan det var dags att ta sig hem.
Hittat på Giant. Någon som tar smakprov i egna händer.

Onsdag morgon och jag trodde jag skulle få min fina vardag tillbaka. Icke sa Nicke. Jag kom ut ur mitt rum på morgonen och fick direkt höra att killen inte mådde bra och skulle stanna hemma från skolan. Efter det var rätt busy. Blev byte av en massa sängkläder, massa tvätt, mycket fixande och donande och ja.. Mycket pågick!

Visade sig att killen hade magsjuka typ vilket fick mig att verkligen undra vad jag egentligen var sjuk av i söndags. De sa att det gick runt på skolan så vem vet egentligen?

Min värdpappa stannade hemma hela dagen så jag kunde i alla fall försvinna för stunden och gå till min lektion.

Jag blev off rätt så tidigt på onsdagen. På Harcum så visade de nya Dum och Dummare-filmen och Kas frågade om jag ville komma förbi så det gjorde jag. Vi träffade hans kompisar där, typ... Brittany och.. Anna?) och ja.. Vi fyra körde på filmen fullt ut!


Såg inte riktigt ut sådär när vi kom på skärmen var större men... You get the gist of it! 
När vi kom dit så var det människor där som organiserad alltihop och de sa att "Åh! Ni borde ta en bild!" och så hade de de här konstiga ramarna vi höll i typ haha.. Efter filmen hur som så gick vi förbi en tjej och hon ba "Åh! Jag tror ni två vann fototävlingen!" och varken jag eller Kas fattade någonting. Hon fortsatte "du heter Angelica ellerhur?" och så gav hon oss båda varsin biobiljett haha.. WIN!

Vi gick till the dorms efter det och bara pratade innan min curfew kallade på mig.

Min värdmamma var så gullig imorse. Jag berättade om biobiljetten och hon sa "oh I am so happy that you... You seem to have found so many great people around here and that is so great!" och jag sa att det var väldigt lätt när det var så snälla

Torsdag idag och ännu en dag på mitt värdbarn är hemma. Han mår jättemycket bättre dock och är inte alls sugen på att hänga i huvudtaget så jag sitter mest och bara sitter. Men men. Lektion vid 1 som jag förhoppningsvis får gå till och ikväll blir det mer basket at Harcum. Alltid något! Även denna helg blir intressant haha! Så mycket som pågår jämnt och ständigt!!

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar