tisdag 13 januari 2015

En söndag värd sömn

Efter en väldigt lång och spännande lördag tyckte jag ju att jag var värd lite extra sömn på söndagen. Sagt och gjort! Jag sov till runt elva efter att ha vaknat upp några gånger under morgonen innan jag bestämde mig för att ta mig upp och starta dagen. En otroligt långsam start blev det dock!

Patricia fyllde år på nyårsdagen och jag och Kerstin ville så gärna göra någonting speciellt för henne. Vi planerade att vi skulle baka en kaka och överraska henne när vi väl träffade henne. Då Patricias pojkvän från Tyskland kom på besök i två veckor från precis innan nyår till i Söndags så tog ju ett tag innan vi kunde träffas dock. Vi bestämde i alla fall träff måndagkväll då söndag var ju en strålande dag att baka kaka på!

Jag träffade Kerstin out and about då vi skulle köpa in ingredienser. Vi tänkte på vad Patricia gillar och landade tillslut på en gigantisk chocolate chip cookie.



Vi tog oss hem till Kerstin och bakade där. Vi tänkte att vi ju självklart skulle vara jättecheesy och forma kakan till ett hjärta, sagt och gjort!


Vi fick till två strålande hjärtan. In i ugnen och baka, fina, fina kaka. Det blir ju dock alltid lite nederlag när vi håller på haha. I ugnen så växte ju kakan och förvandlades till en fin..... Chocolate chip cookie-circel haha! Vi skar om formen till ett hjärta och skickade in den igen men.. Nej det blev inget med det. Vi bestämde oss för att köpa cupcakes istället och ta med oss kakorna när vi senare på kvällen åkte vidare till Layma som är en av Kerstins kompisar. På vägen plockade vi upp Saskia, en annan tjej och landade hos Layma med gott humör och kakor. Inte helt fel!



Vi spelade "Cards against Humanity" hela kvällen och hade det verkligen hur bra som helst! Så himla värd söndag helt enkelt haha! Flera planer smides med dessa otroligt bra tjejer, det blir ju alldeles strålande!







För att jag skulle klara min curfew fick vi börja ta oss hemåt strax efter 10-tiden men det passade alldeles utmärkt då jag ännu en gång fick landa min dag i sängen efter ännu en bra helg. Man tackar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar