onsdag 14 januari 2015

Principles of Management

Hejsan!

Idag har varit en rätt så produktiv dag I would say. Jobb som vanligt imorse innan jag gjorde lite av mitt egna fix och sen tog mig till gymmet. Mina armar och överkropp fick jobba, jobba, jobba men det blev inte alls ett lika effektivt pass som benen förra veckan. Kom liksom inte upp i samma nivå. På den positiva sidan kändes det istället som att jag kunde springa hur långt som helst idag. Man får ju se det positivt!

Jag var så otroligt sugen på att lyfta skrot idag. Dock vill jag inte göra det ensam och de flesta au pairer jag träffar på gymmet gör antigen på tok för hårt och seriöst eller alldeles för fjolligt. Jag behöver något mellanting liksom haha. Visa går på mördarpass, andra promenerar lite, ligger och degar lite och går sen därifrån nöjda och glada för att de fick sitt "gympass" gjort. Jag är inte riktigt något av de. Jag vill lyfta tungt, kämpa galet men inte dö på samma gång. Precis när det var dags att ta sig ifrån gymmet träffade jag i alla fall danska tjejen Karina. Hon är på gymmet typ dagligen och sa att hon inte ville lyfta men kunde göra mig sällskap så jag inte behövde göra det ensam. Strålande ju så slipper jag göra det själv haha. Nästa gång!

I am coming to get you
Jag tog mig och handlade sushi till mitt värdbarn, hem och duschade och rusade sen iväg till skolan för min första lektion av "Principles of Management". Jag tycker faktiskt att det är lite kul. Det känns som en film lite när de drar den där "This is Business 109 and I am professor Turner".

Även denna gruppen var stor (vi skulle vara 29 men var 23) och... Ämnet verkar lite mer utmanande än Sociologin. Jag kan ju inte alls mycket om management och företagande och det här med att ta tag i tyglarna och bestämma. Gillar inte att vara i centrum på det sättet men det var ju också precis därför som jag tog den här kursen. In med lite nya utmaningar liksom. Det blir nog bra.

Det knepigaste var nog hur mycket klassen känns som gymnasiet typ. Alldeles för många som är där för att de måste, inte för att de vill. Jag pratade med Dave om det. Och hur värdelöst det egentligen är att folk går direkt från high school till college och universitet här utan att egentligen veta vad det är för någonting de vill göra. Då blir det väl såhär. Det kändes på något sätt så oseriöst och omoget men jag gillar det ändå och det blir nog bra.


Jag hade en timme mellan skola och att plocka upp kidsen och Harcum College är typ 5 minuter från kidsens skola. Jag trodde att det skulle bli lite halvsegt men fastnade helt snackandes med en kille från kursen. Hans namn var typ Kas (smeknamn?) och han var intresserad i au parande och hur det funkade och allt det där (jag är förvånad över hur få som egentligen verkligen vet vad en au pair är för något då vi finns precis överallt häromkring haha). Själv så var Kas från North Carolina vilket är söderut. Oj vilken dialekt/'accent' (eller vad jag ska kalla det)! Riktigt liksom.. Söderbo haha. Inte sådär jättetypisk men sättet han pratade på var lite "standard Mississippi/Alabama/Tenessee". Och megaslang och superghetto ibland också. "Y'all are like 'Imma do that', ya know?", "I aint about that, ya know?". Han var rolig och pratade på om hur otroligt kallt det var i Philadelphia och hur han inte klarade av det och helt plötsligt så hade 40 minter gått. Han skulle på basketträning och jag behövde plocka upp kidsen.

Jobb på det och nu är jag rätt så tröttig men glad. En bra dag har det varit. Imorgon är jag redo för mer gym och mer köttande. Bring it on! Tillbaka till skolan imorgon och detta ska jag alltså köra på fram tills maj. Helt plötsligt kommer tiden gå SÅ. HIMLA. FORT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar