torsdag 15 januari 2015

Nu måste jag bara bli miljonär...

Hejsan ni där! 

Ännu en dag svischar förbi och jag börjar se helgen närma sig. Även fast jag egentligen inte vet vad jag ska hitta på den här helgen är den högst välkommen och uppskattad. 

Jag tog mig efter jobb imorse till Starbucks och träffade Karina som satt där och bara tog det lugnt. Vi  satt och bara slappade och pratade innan vi båda tog oss till skolan för lektion vid 10.00. Idag var faktiskt första dagen det här året som jag var på Starbucks (av vad jag kan minnas?) och jag köpte inte ens något. Sockerfritt Januari tycker inte om Starbucks och det har ju fått mig att spara en massa bra pengar. Jättevälkommet ju!

Sociologilektionen idag var en hel del prat om vilka grupper man tillhör och vi fokuserade mest på ens familj som är en naturlig grupp som man oftast inte väljer (i alla fall inte till att börja med). Vår lärare frågade om hur många syskon vi hade, om de var äldre eller yngre, vår relation till de med mera. Vi började med flest syskon och gick sedan neråt från det. Vi hade verkligen några extremfall i klassen då några hade 7, 8 syskon. Jag kan inte ens föreställa mig!

Vi gick igenom hela klassen på det här sättet. Liknande frågor och då vi är typ 25 personer så tog det ju nästan hela lektionen men det var också jätteintressant. Att höra hur nära folk var med sina syskon, om man upplevt sig som bortskämd om man var enda barnet eller bortglömd om man var ett mittenbarn liksom. En kille var till och med adopterad så där var det ju lite annorlunda. Himla intressant lektion i sin enkelhet liksom! 

Efter lektionen var samma kille som dagen innan utanför klassrummet när man kom ut så fastnade pratandes med honom igen. Han kallas Kas (Kääs) och väldigt, väldigt många på skolan verkar veta vem han är då så otroligt många hälsade på honom när de gick förbi. Han säger att det beror på "the southern hospitality" som vi pratade om dagen innan. Han visade mig hur som helst runt på Campus och berättade om olika event som var coming up. Jättebra ju! Nästa vecka blir det basketmatch!

Fick världens överraskning! Sophia som jag åkte till Kalifornien med är i Sverige och hälsar på Sara!! Helt galet ju!!! "By the way" ja det kan man ju säga! 
Mina kids hade halvdag igen i skolan så det var sen dags att hämta upp de. Tjejen hade musikalträning men killen hämtade jag och vi tog oss hem på lunch. Det var bra grejer! Jag tog sedan honom till matte tutor och medan han var där så handlade jag sushi till honom. Hämtade sen upp honom, vi tog oss hem innan jag direkt vände om och tog mig för att hämta hans syster.



På kvällen gjorde vi 'Turkey pot soup'.. AS GOTT! Min värdmamma alltså. Hon kan hon. Även fast det är recept så vet jag inte, det blir tokgott heltiden. 

Kerstin har också fått tillåtelse att ta sina 2 veckors ledighet när jag har min resmånad! KUNGLIGT JU! Nu måste vi bara planera en massa och råna en bank. Inga problem! Florida and something else super exciting and fun, here we come!

Det är min dag! Jag blev precis $40 fattigare då jag behövde betala parkeringstillstånd på skolan. Så jäkla dyrt ju haha. Nu ska jag hur som helst fixa lite annat nödvändigt grejs och sen lägga mig. Är så otroligt trött och imorgon blir det en sjukt upptagen dag så det gäller ju att få till sömnen. 

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar